Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 15 - I Am Your Girlfriend

"Niall kan du hålla min dricka?" Han tog emot den och nickade "Ja, vart ska du?" Jag nickade mot toaletterna och Niall nickade förståendes och gav mig sedan en enkel puss på munnen. Jag gjorde mig väg bort mot toaletterna och gick in på damernas. När jag var klar gick jag ut igenom dörren och det första jag såg var något jag chockades över något rejält, och jag kände oron växa i mig. 
 
Niall stod, med massa tjejer runt sig. Det värsta var att han log, och verkade njuta av det. Jag stod bara där, stirrade besviket på honom, och kände mig helt tom inuti. "Vilket idiot du har till pojkvän" Jag vände mig om och såg killen. David, vad han nu hette. Han ställde sig bredvid mig och blickade bort mot Niall. Jag sa inget, bara följde Nialls rörelser när han log, och la armen runt en tjej som satt bredvid honom. "Han verkar inte bry sig om dig" Förkrossat struntade jag i vad killen sa, och gick med snabba steg mot Niall, för att fråga vad han höll på med. Jag knuffade undan alla tjejer som stod i vägen och han tittade upp på mig. "Niall!" Utbrast jag surt, och tittade besviket på honom "Vem är du?" Jag tittade först oförståendes på honom, men sedan förstod jag. Hans ögon visade att han inte var helt nykter "Jag är din flickvän!" Jag skulle sagt fru, men det kändes som att jag borde förklara en sak i taget "Är du?" Han verkade verkligen helt borta och jag nickade långsamt "Jaha, hej då tjejer jag har en flickvän som är mycket hetare än alla er" Han stapplade upp från soffan innan han snubblade mot mig. Gud, killen kunde ju inte ens gå rakt. Försiktigt tog jag Nialls hand innan jag ledde honom mot bar disken, och lämnade min cola och Nialls urdruckna glas på bordet bredvid "Eh, ursäkta?" Killen i disken vände sig om mot mig, men hans ögon hamnade direkt på Niall som var ganska svår att missa, eftersom han såg helt borta ut. "Är det någon alkohol i den rosa drickan" Killen började nicka "Det är 70%" Jag tittade storögd på honom. 70%?! Inte undra på att Niall blev full"Okej, tack..." Mumlade jag, en aning sur på killen eftersom han kunde berättat det innan Niall drack ur hela glaset. Jag hjälpte Niall över dansgolvet mot dörren. Om jag inte hållit i honom är jag helt säker på att han ramlat. Jag släppte taget om Niall för att försöka vinka till mig en taxi. Niall började då snubbla fram och tillbaka i hopp om att hitta balans, samtidigt som han konstigt nog sjöng på någon gammal julsång. Jag log för mig själv, av både lättnad för att en taxi svängde in mot oss, och för att Niall betedde sig så konstigt. Jag öppnade dörren för Niall, som bara stod där och tittade från bilen till mig, och verkade inte riktigt förstå vad han skulle göra. Jag suckade tyst, innan jag hjälpte honom in i bilen, och försökte knäppa bältet runt honom. Han sprattlade likt en katt om skulle badas, men tillslut lyckades jag och stängde dörren. Jag gick sedan runt bilen och satte mig, innan jag smällde igen dörren. Jag berättade adressen för chauffören, som stirrade på Niall som nu börjat sjunga igen. När Niall började sjunga högre så stängde chauffören 'väggen' mellan oss och jag tittade underhållandes på Niall. Jag drog upp min mobil ur jack fickan innan jag vinklade den mot Niall och började filma. Efter ett tag slutade Niall sjunga. "Ska vi ligga med varandra?" Hans onyktra röst fick mig att börja skratta smått, innan jag skakade på huvudet "Är det något du vill säga till framtida dig som är nykter?" Han verkade vara lite seg, eftersom det tog ett par långa sekunder för honom att smälta frågan och tänka på svaret "Om vi låg med varandra" Jag suckade tyst för mig själv, innan jag slutade spela in och la ner mobilen i fickan, men log sedan mot honom och skakade på huvudet för mig själv.
 
 
Huvudvärkstabletter, mackor, juice och mjölk stod på brickan jag bar in mot mitt och Nialls sovrum. När jag kom in så låg Niall som när jag lämnade honom i sängen med täcket runt sig. Jag log medan jag ställde ner brickan på sängbordet bredvid och kröp sedan tätt intill honom. Jag lät våra läppar mötas, och efter ett tag kände jag hur Niall kysste tillbaka. Jag skulle precis dra mig ifrån honom för att börja prata, men hann bara en centimeter från hans ansikte innan han tog tag runt mig och drogin mig i ännu en kyss. Jag hade däremot inget alls emot det, bara kysste tillbaka "Jag har ont i huvudet" Mumlade Niall med en rynkad panna efter kyssen "Ja, jag tänkte det, här" Jag vände mig om och tog huvudvärkstabletterna och mjölken och räckte det till honom. Han satte sig upp, tog emot det innan han svalde ner tabletten i en klunk "Vad var det för något förresten?" Undrade Niall, medan jag log lite och ställde brickan framför honom i sängen "Huvudvärkstablett" Svarade jag kort och Niall nickade "Åh, frukost, tack så mycket, sweetie" Log Niall och gav mig en puss i pannan "Det var så lite" Niall drog handen igenom sitt hår innan han började äta "Vad gjorde du med mig igår? Jag kommer inte ihåg något" Jag log mot honom "Du var full" Niall tittade oförståendes på mig "Hur?" "Den där rosa drickan du beställde, var det 70% alkohol i" Niall rynkade pannan "Det hade jag inte förväntat mig" Jag skakade på huvudet "Nej, och förresten, titta" Jag log då jag kom på att jag spelade in i taxin, och drog fram mobilen. Jag startade videon och gav mobilen till Niall som tog emot den och stirrade på skärmen. På videon så slutade Niall och sjunga. "Ska vi ligga med varandra?" Hörde man Nialls onyktra röst på videon. Niall rynkade pannan "Herregud...." Mumlade han för sig själv, vilket fick mig att skratta 
"Är det något du vill säga till framtida dig som är nykter?" Hörde man min röst, som försökte hålla sig för skratt. Det tog ett ganska långt tid för Niall att svara "Om vi låg med varandra" Där hörde man mig sucka innan jag stängde av.
Niall skakade på huvudet för sig själv "Var jag så tjatig?" Jag nickade stort "Om du var!" Nialls blick ändrades från en ganska så allvarlig till en busig "Så fick jag något ligg då?" Jag gav honom sn seriös blick medan han skrattade åt min menande blick "Nej, men du tjatade så tillslut sa jag att du skulle få det när du vaknade bara för att du skulle somna" Niall vickade på ögonbrynen "Nu har jag vaknar, så..." Jag avbröt honom igenom att lägga handen för hans mun, medan jag skakade varnandes på huvudet. Niall skrattade lågt, innan han drog bort min hand för att ge mig en kort kyss "Vissa blir ju aggressiva när dom dricker, du blir bara väldigt skum" Niall skrattade åt mig "Du sjöng konstiga jul sånger hela tiden" Jag skrattade kort åt minnet, innan Niall la sina armar runt mig och drog mig intill sig "Det sista jag kom ihåg var att den där idioten tog din hand" Berättade Niall, innan han drog mig mot sig. "Du är min, bara min" Hörde jag Niall viska för sig själv innan han böjde sig fram för att ge mig ännu en kyss.
Kanske inte direkt drama som ni kanske hoppats på, men drama kommer! 
Men vi har en fråga, dramat är liksom klart i våra huvuden, men om vi skriver den vid tex nästa kapitel, blir det för kort tid mellan, liksom det var bara vid några kapitel bakåt detvar lite drama senast, MEN vad tycker ni om saken?
OCH vad tycker ni om kapitlet?! :)
//Hilda
Kommentera för mer!! 

Kommentarer
Namn: Anonym

så bra, ksk en dag i mellan?

Svar: Tack sååå mycket!! :) och ja, så kommer det nog bli :)
Hilda Nellie

Datum: 18 Mars 2014 Tid: 15:36
Namn: Johanna

Do whatever u want to, it's your blog ;) Ne men jag tycker att det skulle vara ok med lite drama igen, men lixom inte för mycket :) Kapitlet ägde ju sönder som vanligt ;D kraaam xx

Svar: Haha, okej! :) Och tack sååå hemskt mycket! :) xx
Hilda Nellie

Datum: 18 Mars 2014 Tid: 15:40
Namn: Tilda

Ni kanske kan ha typ 1-2 kapitel innan dramat:) PS skit bra! Jag skrattade som en tok:D

Svar: Ja, något sådant kommer det nog bli :) Tack sååååååå jätte mycket!! :D
Hilda Nellie

Datum: 18 Mars 2014 Tid: 16:22
Namn: bella

jättebra :)

Svar: Tack såååååå grymt myckett! :)
Hilda Nellie

Datum: 18 Mars 2014 Tid: 18:34

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback