Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 8 - Damn...

"Är det din tjej?" Jag tittade bredvid mig och fick syn på en kille i min ålder som nästan inte kunde slita blicken ifrån henne. Ännu mer stolt tittade jag bort mot henne igen, som berättade för tjejen i kassan vad hon ville ha "Japp" Killen nickade långsamt "Hon är snygg" Nu var det min tur att nicka "Japp" Svarade jag åter en gång. Nella började gå tillbaka med två glassar i händerna "Här, sötnos" Att hon kallade mig sötnos fick mig att le större än vad jag redan gjorde "Tack, sweetie" 
 
"Du måste verkligen träffa mina andra vänner" Jag blickade bak på Niall, som stod och tuggade på ett äpple. Jag gav honom ett litet leende innan jag vände min blick tillbaka till mackan jag höll på att göra "Vilka vänner?" Jag hörde hur Niall gick några steg bakom mig "Bara några vänner. Dom har sitt sommarställe här, och det är ju sommar nu så dom borde vara där" Jag tog upp den färdiga mackan, och tog en tugga innan jag med en rynkad panna tittade på Niall. "Här? I den här stugan" Niall skakade på huvudet "Nej, här, i det här området" Jag nickade kort, innan Niall la sina armar runt mig "Så när ska vi möta dom? Varför har jag inte sett dom förut?" Han ryckte på axlarna, och tog ett bett av andra delen på min macka, vilket fick mig att titta strängt på honom "Jag vet faktiskt inte, och vi får se. Jag måste ju höra med dom först" Han försökte ta ännu ett bett av min macka, men jag ryckte snabbt bort den. Niall skrattade kort, innan han gav mig en bedjande blick "Snälla, sweetie, en tugga till" Jag himlade med ögonen "Visst, en tugga" Ett leende placerades på Nialls läppar "Tack, sweetie" Däremot tog han inte en tugga, utan använde istället hans läppar för att kyssa mig, och hans armar slingrade sig runt min midja. Mina armar hamnade automatiskt runt hans nacke. Utan att jag riktigt visste varför lyfte Niall upp mig för att sedan försiktigt sätta ner mig på köksbänken, där hans händer hamnade på mina lår medan kyssen fortsatte. Den avbröts däremot när min mobil började ringa, som låg på vårat sängbord. Jag hoppade ner för köksön för att möta det kalla golvet med mina barfota fötter. Snabbt tassade jag in i sovrummet, och fann min mobil som utav någon anledning låg i sängen, intrasslat i täcket. Olly stod det på skärmen, och jag svarade snabbt med ett leende.
"Olly!" Utbrast jag högt, vilket fick Niall att stanna upp och nästan lite skrämt titta på mig.
"Nella!" Utropade han tillbaks, exakt som jag tilltalat honom 
"Hur mår du?" Jag hörde Olly sucka högt 
"Inte bra, jag känner mig usel som missade erat bröllop" Jag skakade på huvudet för mig själv
"Det behöver du inte. Det var ju inte direkt ditt fel."Niall la sin varma hand på min kind, och förde mitt ansikte mot hans för att sedan ge mig en kyss
"Nej, men...jag vet inte, det känns bara dåligt" Jag kunde inte svara, då Niall vägrade sluta kyssa mig. Fast däremot var det ju delvis mitt fel också, eftersom jag kysste tillbaka.
"...hallå?..." Hörde jag Ollys en aning förvirrade ton i telefonen.
"Olly, vi är lite upptagna här" Avbröt Niall kyssen för att säga
"Jaha..." Olly lät en aning sur, vilket fick mig att reagera direkt
"Alltså Olly, förlåt, Niall dök bara upp och började k..."
"Nej, det är okej Nella. Det är ju eran smekmånad, liksom. Jag ska lägga på nu, hälsa, han, från mig" Innan jag hann protestera så hade Ollys röst ersatts av ett högt pipande. Jag suckade och hittade anklagandes på Niall "Niall, vad..." Mer hann jag inte förrän han tryckte sina läppar mot mina. 
 
 
"..eller vad vill du ha?" Jag blickade upp på Niall som stod med tre chips påsar i händerna och verkade inte kunna bestämma sig för vilken han skulle ha. "Jag ska inte ha något" Sa jag snabbt, eftersom jag inte kände mig för chips. "Okej" Bekräftade Niall att han hade hört, innan blicken föll tillbaka mot chipsen. "Niall, kan vi gå?" "Självklart, jag ska bara bestämma mig för vilken jag vill ha" En tyst suck lämnade min mun, innan jag kom på en perfekt idé när jag såg en ganska så söt kille längre bort som tittade på tidningar. Jag låtsades spana in honom rejält, men Nialls blick var nere i chips påsarna. "Damn..." Försökte jag få hans uppmärksamhet, ganska så tyst, men tillräckligt högt för att Niall skulle titta ner på mig med en frågande blick. Hans blick följde min, som landade på den som sagt ganska söta killen. Det tog några sekunder, innan Niall fattade vad jag gjorde, eller ja, låtsades göra. "Ehm, vet du vad, jag tar alla tre, kom" Han tog snabbt tag i min hand innan han välte ner alla påsarna i den lilla kundvagnen, och gick sedan mot kassorna. Jag la märket till att när han gick förbi killen tog han ett extra hårt tag om min hand och fångade upp min blick. Niall öppnade munnen när vi kommit fram till kassorna "När du sa att jag var den enda för dig..." Jag avbröt honom när jag förstod vad han tänkte säga "Så menade jag det, den där killen vid tidningarna betyder inget" Han sprack upp i ett leende, och gav mig en snabb puss på kinden "Bra" Niall packade snabbt upp alla varor som låg i kundvagnen på rullbandet, och kassörskan började slå in dom på kassaapparaten. Jag gick förbi dom och började packa in varorna i påsar. Vi hade nog egentligen bara handlat godis, läsk, glass och den enda nyttiga, jordgubbar. När jag hade packat klart, så bar jag upp den ganska så tunga påsen "Jag tar den, sweetie" Berättade Niall innan han försiktigt tog kassen ur min hand. Jag gav honom ett tacksamt leende, och Niall använde sin lediga hand för att fatta tag i min. Jag log större, men leendet försvann direkt när jag såg en grupp fotografer gå längre bort, med riktning mot oss. Till min förvåning släppte Niall inte taget om min hand, han kanske inte har sett dom? Eller vem skulle missa runt tjugo högljudda människor, med stora kameror. Nialls grepp om min hand lossnade sakta, och jag skulle precis gå ifrån honom som vi brukade göra när fotografer kom, då Nialls arm hamnade i ett ganska så hårt grepp runt min midja "Eh, Niall, det kommer f..." Jag hann inte säga klart min mening förrän Niall avbröt mig "Jag vet, men jag vill att dom ska fota oss" Jag blickade upp på honom "Varför det?" "För då kommer alla killar som någonsin se dig tänka 'Det är ju Nialls flickvän' och då vet dom att du är upptagen" Jag tittade upp på honom, med ett svagt leende på mina läppar, men mina ögon vandrade ner till golvet när ett vimmel med fotografer slöt sig runt oss.
Jag vet, jätte sent kapitel, förlåt! Och namnet på kapitlet var väl sådär... Men men.
Hoppas nästa kommer snabbare :)
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Super bra!! Haha läser typ aldrig namnet på kapitlet ;)xx

Svar: Haha ;) Tack såååååå jätte mycket! xx
Hilda Nellie

Datum: 01 Mars 2014 Tid: 20:55
Namn: Bella

Jättebra :)

Svar: Tack såå jääätte mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 01 Mars 2014 Tid: 21:24
Namn: Linnea - throughthedark

Jättebra :)

Svar: Taack såå jäätte mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 03 Mars 2014 Tid: 17:05
Blogg: http://throughthedark.devote.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback