Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 31 - Just To Tease

 Jag suckade "Inget, Niall" Suckade jag. Jag ville i alla fall först få bekräftat att jag var gravid innan jag berättade för honom. "Något måste ju hänt, Nella, jag vill veta!" Jag suckade "Niall, snälla!" Niall verkade inte tolerera ett nej, då han snabbt ställde sig framför mig, och förhindrade mig att gå, och tog tag i mina axlar. "Nella, jag bryr mig om dig, väldigt mycket, jag vill veta! Är det något allvarligt?" Jag skakade på huvudet "Nej, det är det inte, Niall, jag lovar att berätta sen!" Han suckade, men släppte min axlar, och gled till sidan innan han tog tag i min hand "Okej, men du kommer inte undan så lätt. Jag kommer be dig att berätta det sen" Jag log mot honom "Okej" 
 
Jag slog snabbt in Danielles nummer och tryckte sedan telefonen mot örat. Jag blickade bort mot Niall som satt i köket och åt på rester från gårdagen.  Han åt långsamt medan hans blick var nere i maten, tänkte på annat, exakt som jag. Mina tankar vandrade omkring vad jag skulle göra om jag var gravid, hur jag skulle hantera det, och framförallt, hur skulle jag berätta det för Niall? Jag var lång borta i mina tankar när jag hörde Danielles röst "Heeej!" Jag rycktes tillbaka till verkligheten och harklade mig innan jag svarade snabbt. "Hej, Danielle, ehm..." När Niall hörde hur jag började prata vände han huvudet mot mig och stirrade på mig, och verkade lyssna noga. Han hade nog inte ens någon aning om att jag ringde "...eh, så, jag tänkte att vi kunde gå ut och shoppa lite?
Du vet, bara du och jag och Perrie?" Niall rynkade pannan och la ner gaffeln, gav mig ett oförståendes ansiktsuttryck. Vi hade inte pratat alls om att jag skulle iväg någonstans, och det verkade förvåna Niall att jag inte sagt det till honom tidigare.
"Ja, det verkar jätte roligt! När?" Jag ryckte slappt på axlarna, men kom sedan på att hon inte kunde se mig "Så snabbt som möjligt" Niall sköt stolen ifrån sig och det höga ljudet fick mig att hoppa till och vända blicken mot honom igen. Han kom gåendes och satte sig sedan bredvid mig i soffan, fortfarande med ett oförståendes ansiktsuttryck.
"Wow, någon vill ha mer kläder?" Skrattade hon åt min framfusigt het.
Jag skrattade lite jag med, och Niall tog plötsligt min mobil ifrån mig, vilket till en början förvånade mig men sedan förstod jag när han satte på högtalaren.
"Vad sägs om imorgon vid ett tiden? Jag är ledig då. Gäller bara att du och Perrie är det" "Jag är det" Berättade jag kvickt.
 "Okej, nice, jag ringer Perrie och frågar. Kommer bli jätte roligt!" Jag började le, medan Niall inte hade rört sig över huvudtaget "Japp, ses då, om det går för Perrie. Skicka sms om det gick eller inte och vart vi kan träffas och så" "Japp!" "Hej då!"
"Hej då" Jag klickade bort samtalet och direkt då började Niall prata "Varför sa du inte till mig att ville gå ut med dom innan du ringde henne?" Undrade Niall, fortfarande en rynka i pannan. "Niall, inget illa menat, men du är så klängig! Du vill veta vad jag gör hela tiden, när, med vem och vart. Det är som att du kontrollerar mitt liv!" Den sista saken jag sa tyckte jag inte var sann, men lät den ändå komma ut ur min mun för att sedan hastigt ställa mig upp ur soffan och snabbt göra min väg mot sovrummet. Niall suckade bakom mig, och tog tag runt min handled och förhindrade mig från att gå iväg "Nella, jag är ledsen. Du är min värld och jag gissar att jag bara är över beskyddande och självisk. Jag vill inte dela med mig av dig, du är min, och bara min" Han omfamnade mig snabbt medan han gosade ner sitt huvud i mitt hår. Jag kunde inte göra något annat än krama tillbaks "Ja, Niall, jag är bara din" Försäkrade jag honom och jag kände hur han började le. "Ja, det är du" 
 
"Nella, älskling, skulle du kunna klia på min rygg?" Niall bokstavligen kastade sig ner på magen bredvid mig i sängen medan jag höll på att läsa i en bok. Jag suckade när Niall började dra upp hans tröja, men log ändå "Okej" Jag la boken upp och ner medan jag vred mig om och började klia honom på ryggen "Tack, babe, du är bäst..." Mumlade han, hans röst kvädes i kudden. Jag fnissade kort "Jag vet" Mumlade jag sedan tyst, innan jag satte mig upp. Niall verkade somna under min beröring medan jag fnissade tyst åt honom, och böjde mig fram för att placera en mjuk puss i hans hår. Han vände sig om på rygg, och jag log mot honom. Han gav mig ett dubbelt så stort leende innan han enkelt tog tag i min midja och drog ner mig på honom och placerade hans läppar mot mina. Mitt i kyssen kom jag att tänka på att jag möjligtvis var gravid, och att jag låg på magen. Det sägs att det skadar bebisen, även om jag inte var helt säker. Jag drog mig umdan ifrån kyssen och blickade ner i madrassen medan jag bildade läpparna till ett sträck. Han rynkade pannan "Vad är det?"  Jag mötte tvekandes hans oförståendes blick medan jag vred mig på rygg "Inget, känns bara lite obekvämt att ligga på mage" Han log, förståendes och vred sig sedan så det var han som låg på mage och började kyssa mig igen. Jag avbröt kyssen igen, inte för att det var något problem, bara det att en spontan tanke dök upp i mitt huvud, och jag undrade vad klockan var "Vad är det?" Undrade han åter igen medan jag lyfte på mig för att ta min mobil som konstigt nog låg under mig. 22:03 "Undrade bara vad klockan var" Berättade jag men hann inte säga meningen jag hade planerat att säga efteråt utan blev avbruten av Nialls läppar. För tredje gången avbröt jag kyssen "Du gör det här bara för att reta mig, eller hur?" Frågade Niall, uppenbarligen en aning irriterad av att han inte fick en kyss "Kanske" Skrattade jag, roat åt Nialls desperata ansiktsuttryck. "Men vi måste sova, godnatt!" Jag placerade en snabb puss på hans kind innan jag vände ryggen mot honom och sträckte mig för att släcka lampan. Jag kände efter ett tag Nialls hans på min axel som försökte vända mig så jag låg på rygg. "Jag tänker inte sova förrän jag har fått min godnatt kyss" Han vände mig om och började kyssa tillbaks "Jag älskar dig" Andades han efter kyssen. Jag log "Älskar dig med" 
Händeselöst kapitel, men vad tycks?! :)
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Anonym

Awesomeeeeee ;*xx

Svar: Tack såååååå hemskt myckeet!! :) :D xx
Hilda Nellie

Datum: 11 Maj 2014 Tid: 20:01
Namn: Tilda

Ett ord: BÄST

Svar: Tack sååå grymt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 11 Maj 2014 Tid: 20:58
Namn: Anonym

BÄST!:)

Svar: Tack sååå sjuuuuukt mkt!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 11 Maj 2014 Tid: 22:19

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback