Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 32 - Positive

 "Du gör det här bara för att reta mig, eller hur?" Frågade Niall, uppenbarligen en aning irriterad av att han inte fick en kyss "Kanske" Skrattade jag, roat åt Nialls desperata ansiktsuttryck. "Men vi måste sova, godnatt!" Jag placerade en snabb puss på hans kind innan jag vände ryggen mot honom och sträckte mig för att släcka lampan. Jag kände efter ett tag Nialls hans på min axel som försökte vända mig så jag låg på rygg. "Jag tänker inte sova förrän jag har fått min godnatt kyss" Han vände mig om och började kyssa tillbaks "Jag älskar dig" Andades han efter kyssen. Jag log "Älskar dig med" 
 
"Nellaaaaa...." Jag vände mig om och fick se Perrie som på skoj höll upp världens fulaste tröja "...vaaaad tycker du?" Jag fnissade tyst, och fejkade på skoj sedan ett gillandes ansiktsuttryck "Finaste tröjan någonsin!" Utbrast jag medan vi både skrattade och Perrie hängde tillbaka tröjan "Hörni, ska vi ta en fika?" Undrade Danielle som dök upp bakom mig och tittade förväntansfullt på oss "Danielle, vad tycker du om den här tröjan? Jag funderar att köpa den" Hon höll upp den fula tröjan och Danielle ryggade nästan undan "Är det en tröja?! Det ser ut som ett tortyr redskap! Bort ur mitt synfält!" Utbrast hon och vände genast ryggen mot tröjan. Jag och Perrie skrattade kort åt hennes reaktion innan hon hängde tillbaka tröjan igen "Fika låter bra" 
Ett tag senare satt vi alla tre med kaffe i händerna, och jag tänkte att det var lika bra att bara berätta det "Okej, hörni, jag måste berätta en sak..." Mumlade jag ut, vilket fångade deras uppmärksamhet direkt "Okej..." Började Danielle långsamt och förståeligt. Jag andades in för att börja prata, men kom sedan på mig själv med att jag inte visste vad jag skulle säga. "...em, eh..." Danielle och Perrie tittade förväntansfullt på mig. Danielle verkade förstå atf det skulle ta ett litet tag så hon började dricka ur sin kaffekopp "Jag tror jag är gravid" Berättade jag rakt ut. Perries ögon fördubblades medan Danielle svalde hastigt kaffet då hon höll på att spotta ut det "Va?!" Utbrast de både två samtidigt och tittade med höjda ögonbryn på mig "Jesus, ta det lugnt!" Utbrast jag åt deras reaktioner "Jag är inte säker" 
"Varför tror du det?" Jag suckade "Jag har varit sur för inget på sistone, kräkts lite, haft ont i magen och sånt. Så jag och Niall gick till en doktor och hon sa att jag kanske var gravid. Men hon sa också att jag kanske skulle vilja kolla upp det, för att vara säker, du vet" De  både två verkade fortfarande chockade "Herregud, Nella, när?!" Utbrast Danielle "Jag tror att bebisen liksom..." Jag harklade mig obekvämt "...skapades på smekmånaden, och nu börjar jag få biverkningar. Men jag är ju inte säker, så jag tänkte att vi kunde kolla upp det. "Men vi vet inte hur man gör det!" Utbrast Danielle förtvivlat "Ta det lugnt, jag menade typ ett graviditets test " Danielle log "Åh, okej" Alla tre började små fnissa åt hennes lilla misstag.
 
"Det här verkar bra, eller?" Undrade jag medan jag tog upp ett clearblue graviditet test. "Ja, ta den" Vi stod inne på ett apotek och vi var vid graviditets hyllan, vilket kändes en aning pinsamt, men ändå, ganska normalt. "Och dom här" Danielle dök upp med massvis med graviditets test och jag tittade storögd på henne "Det räcker med ett!" "Nej, tänk om det visar fel! Testa med alla de här, och om alla visar samma resultat, så är det helt enkelt resultatet" Förklarade hon enkelt innan hon gjorde sin väg bort mot disken och la upp alla olika graviditets test på disken. Tjejen i kassan tittade förbryllat på dom och tittade sedan upp på oss, och log då "Jaha, är alla ni tre gravida?" Undrade hon, som om hon hade fått en förklaring till alla olika graviditets test. "Nepp" Svarade Danielle enkelt medan jag stod lite i bakgrunden och rodnade av pinsam het. "Eh, vem eller, ja, vilka, är det här till?" Danielle och Perrie pekade både bak på mig "Vi vill vara helt säkra på svaret, graviditeten var liksom lite oväntad för henne " Tjejen nickade "Jag förstår, jag har varit där"  Hon log medan hon hällde ner alla test i påsen och jag log tillbaka "Det blir 299" Jag tittade frågandes på henne "Eh, varje test kostade runt 70 och det är typ sex test, så det borde bli något runt 422" Tjejen skakade på huvudet "Det är lugnt, jag bjuder." Jag log tacksamt mot henne, medan jag drog fram summan ur fickan "Tack så mycket" 
 
Jag stod utanför min och Nialls dörr, med två kassar i min hand. I en låg alla graviditets test, och i den andra en tröja. Med tanke om att han kanske undrade vad jag hade köpt på apoteket så tömde jag snabbt apotek kassens innehåll ner i den med tröjan i. Sedan gömde jag alla testen med hjälp av tröjan, och klev in igenom dörren. Direkt när jag öppnade dörren hörde jag hur någon sköt iväg en stol, som om någon ställde sig upp hastigt och jag hörde sedan fotsteg som närmade sig hallen medan jag tog av mig skorna. "Nella, jag var så orolig, inser du att du har varit borta i ungefär elva timmar, jag har ringt dig, och smsat, anar du hur-" jag avbröt honom igenom att bara go in i hans famn och krama om honom, han suckade lättat "Förlåt, jag blir bara så orolig." Jag log "Nej, det är lugnt" Han började le "Så, vad har du köpt?" Han räckte sig efter påsen medan jag bara snabbt tog den bakom ryggen. Niall skrattade år min plötsliga reaktion "Okej, behåll din lilla hemlighet om vad du har köpt på forever21, men jag kommer lista ut det" Han pussade mig lätt på munnen "Middag står på bordet" Log Niall  "Okej, kommer snart" Han gav mig en till puss fast nu på pannan innan han gick mot köket. Jag bet mig hårt i läppen medan jag gick in på toaletten, och rev ut alla graviditets test. Några minuter senare satt jag med alla färdiga test framför mig, och alla hade samma resultat. Positivt.
Och VAAD tycker ni om kapitlet?! :D 
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Wiiiihooo va bra!!:)

Svar: Tack såååååååååååå mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 13 Maj 2014 Tid: 21:17
Namn: Tilda

Asbra!!!♥

Svar: Tack såååå gmt mkt!! :) ♥
Hilda Nellie

Datum: 13 Maj 2014 Tid: 22:02
Namn: :)

SKRIV NÄSTA :)

Svar: Håller på :D :)
Hilda Nellie

Datum: 14 Maj 2014 Tid: 12:13
Namn: Anonym

Jättebra!!:)

Svar: Tack sååå sjukt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 14 Maj 2014 Tid: 15:53
Namn: Mikaela

Jätte bra kapitel

Svar: Tack sååååå jäääätte mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Maj 2014 Tid: 20:08

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback