Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 34 - Don´t Hit Me

  "Jag litar på dig, Nella, jag ville bara..." Jag hittade ingen annan förklaring och rullade in läpparna till ett sträck. Nella höjde ena ögonbrynet "Du ville bara vad?" Jag förblev tyst "Exakt Niall, det finns ingen annan förklaring. Gud så jobbig du är!" Hon började med bestämda steg gå iväg, men stannade sedan tvärt och vände sig om "Du hann väl inte läsa något...eller?" Jag skakade på huvudet, jag hann läsa det senaste smset, men det berättade inte så mycket, så enligt min logik hade jag inte läst det viktiga. Hon fnös innan hon med sura steg gick iväg mot något rum "Bra" 
 
"Förresten, Nella, vad köpte du igår egentligen?" Undrade han medan hand fingrar åkte igenom mitt hår "En tröja, och förresten, det var den här jätte snälla tjejen, får jag berätta?" Han nickade med ett leende "Självklart" Jag satte mig rakt och tittade på honom "Okej, så jag var på apoteket och den här tjejen i kassan var så snäll, hon bjöd på typ två hundralappar, så jag fick testen för två hundra, snällt, va?" Niall nickade och log, men slutade sedan le och tittade på mig oförståendes "Test?" undrade Niall med en rynkad panna. Jag slutade också le när jag insåg att jag hade sagt det "Sa jag test?" Skrattade jag och försökte skoja bort ämnet, men mitt skratt lät mer falskt och nervöst än normalt. "Jag menade body lotion" Han höjde ena ögonbrynet "Det är två ord som inte är så lika" Jag tittade konstigt på honom, och försökte ge honom det bästa konstiga ansiktsuttrycket jag kunde åstadkomma "Jag menade body lotion test, du vet, man fick det för 400, dom är väldigt dyra, du vet" Han tittade på mig, "Nella, ljuger du?" Jag skakade snabbt på huvudet "Nej" Ljög jag, igen. "Nella, varför ljuger du så mycket och håller så mycket ifrån mig? Vad döljer du?" Jag suckade "Niall, jag bara..." "Nej, Nella, berätta sanningen och inga bortförklaringar. Du vet absolut allt om mig, och allt jag gjort, alla hemligheter. Du ska inte ha några hemligheter för mig!" Utbrast han, surt nu och ställde sig snabbt upp "Exakt varför inte?!" Jag visste svaret, men ställde ändå frågan. "För att jag älskar dig! Därför vill jag att du ska veta allt om mig, varför känner du inte samma sak?!" Jag suckade "Niall, jag gör det, jag älskar dig, jag bara är..." Jag försökte ta hans hand, det var alltid gjort honom mer lugn när vi bråkar, men nu ryckte han bort handen. "Bortförklaringar är vad det är du säger nu, Nella! Jag fattar bara inte varför du vill hålla allt hemligt från mig? Vad smsade du om med Danielle?!" Jag tittade ner mot marken, jag var verkligen inte redo att berätta. "Svara!" Skrek han otåligt ut, och gestikulerade med ena handen. När hans hand åkte upp så ryggade jag automatiskt undan och försökte skydda mig med händerna "Gör det inte!" Jag tittade försiktigt upp från golvet för att se Niall stå där som stod och bara stirrade på mig. "Gör vad?!" Frågade Niall surt. "Slå mig inte" Det blev tyst i rummet vi var i ett tag. Niall bara stod där och stirrade på mig "Slå dig?" Hans ord kom ut som en viskning "Varför skulle jag någonsin slå dig? Jag älskar dig, jag är ledsen för att jag skrämde dig. Det spelar ingen roll hur arg jag blir, jag kommer aldrig göra dig illa!" Berättade han och kramade om mig hårt. Jag suckade "Jag vet, gammal vana" Niall suckade också och släppte kramen för att ge mig en kort, men meningsfull och kärleksfull kyss. "Jag ska gå och göra lite snacks till dig, babe, sätt dig i soffan, välj en film, så tittar vi, okej? Förlåt mig" Jag skakade på huvudet "Det gör inget, och det låter perfekt" Han log och pussade mig på pannan innan han gick in i köket, och jag satte mig leendes i soffan.  
 
Jag låg på sängen och försökte sova. Nialls fingertoppar strök över min rygg, vilket hjälpte mig att bli tröttare. Min hjärna var upptagen med att få ihop meningar, därför att Niall skrev olika bokstäver på min rygg. V låg så under tystnad och jag bara blundade och kände. Det började med att han skrev 'Jag älskar dig' och nu har han skrivit saker som 'Du är mitt allt' och 'du är vacker'. Han skrev liksom in olika komplimanger på min rygg och jag tog åt mig av varje ord. Plötsligt började Niall bilda ett ord som fick mig att stelna till. Det började med ett B, och sedan ett E, sen kom ett B, och sen ett I, och jag låg spänd och kände efter om det skulle komma ett S. Efter ett tag, var det exakt det som hände. B-E-B-I-S. Niall ritade sedan ett hjärta på min rygg med sina fingertoppar, och jag låg fortfarande helt still. Visste han? Jag hävde mig upp från min position och tände lampan, och vände mig om mot Niall som kisade mot mig. "Bebis?" Undrade jag och han började le trött "Märkte du?" Log han och jag nickade, ivrig att f veta vad anledningen var "Varför skrev du det?" Niall log och hävde sig upp på ena armbågen. "Tanken kom bara till mig, att du var gravid" Jag tittade storögd på honom "Och vi skulle ha ett barn, i framtiden du vet. Jag längtar tills dess" Han placerade en puss på min panna och sträckte sig sedan över mig för att släcka lampan, medan jag långsamt la mig ner, och Niall la armen runt mig "Godnatt, Nella" Jag bet mig själv löst i läppen "Godnatt" 
Kort, tråkigt, ledsen, men kapitel som denna behövs ibland, på något sätt...?
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Anonym

Superbra!

Svar: Tack sååå super mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 18 Maj 2014 Tid: 19:10
Namn: Tilda

Asbra!!

Svar: Tack såååå hemskt myckeet!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 18 Maj 2014 Tid: 22:32
Namn: Johanna

Bästa delen på länge!!<3 x

Svar: Tack sååååå sjukt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 19 Maj 2014 Tid: 07:31
Namn: Mikaela

Jätte bra

Svar: Tack såååå hemskt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 20 Maj 2014 Tid: 20:56
Namn: Tuva

Jätte braaaa!
När kommer nästa?

Svar: Tack sååå mycket! På lördag :)
Hilda Nellie

Datum: 22 Maj 2014 Tid: 19:59

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback