Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 35 - Parents

"Bebis?" Undrade jag och han började le trött "Märkte du?" Log han och jag nickade, ivrig att f veta vad anledningen var "Varför skrev du det?" Niall log och hävde sig upp på ena armbågen. "Tanken kom bara till mig, att du var gravid" Jag tittade storögd på honom "Och vi skulle ha ett barn, i framtiden du vet. Jag längtar tills dess" Han placerade en puss på min panna och sträckte sig sedan över mig för att släcka lampan, medan jag långsamt la mig ner, och Niall la armen runt mig "Godnatt, Nella" Jag bet mig själv löst i läppen "Godnatt" 
 
"Nella..." Började Niall långsamt medan han gick mot rummet jag satt i, och vred upp huvudet mot honom och nickade långsamt, bad honom att fortsätta "Får jag fråga dig en sak?" Han gick långsamt mot mig och jag nickade igen "Det är bara att fråga" Log jag, en aning nyfiket medan jag tittade förväntansfullt på honom. Han suckade, och tog ännu ett steg mot mig innan hans blick åkte ner till golvet, men mötte sedan uppriktigt min blick "Nella, är du gravid?" Mitt leende försvann och jag tittade förvånades på honom "Ursäkta?" "Förlåt, du har bara varit så känslosam på sistone, och du har ont, du mår illa, kräks, äter mer än vanligt. Är du gravid eller inte?" Jag suckade och min blick mötte marken medan jag tänkte. "Nej, Niall, jag är inte gravid" Svaret förvånade både han och mig, men allra mest mig. Jag är gravid, varför sa jag så? Det var ett perfekt tillfälle att berätta det, det var till och med han som tog upp ämnet, och jag förstörde chansen. "Okej..." Mumlade han ut långsamt "...men, vad är det som har gjort dig såhär? Är det-" han avbröt sig själv, och avbröt våran ögonkontakt för att han skulle titta ner i golvet. Han verkade rädd, och nästan ångerfull "Ångrar du dig?" Jag tittade oförståendes på honom, och rynkade min panna "Vad menar du?" Han gjorde ett försök i att möta min blick, men så fort han såg min oförstående blick, så tittade sedan ner i marken. "Att...att vi gifte oss" Min rynkade panna försvann och jag suckade, och gick för att krama om honom, hårt. Långsamt tog han upp armarna och besvarade omfamningen "Så, svaret är ja? Du ångrar dig?" Jag hörde hur han kort snyftade till mot min axel och jag suckade åter igen "Nej, Niall, jag lovar, jag ångrar mig inte alls." Jag avbröt kramen för att titta i i hans tårfyllda ögon, och han suckade också "Men varför har du varit så sur och ledsen ibland då? Det är den enda anledningen om du inte är gravid" Jag bet mot själv i läppen löst "Jag vet inte, Niall, men det är inte det att jag ångrar mig. Jag lovar, jag älskar dig" Han började le och kramade om mig igen "Jag älskar dig med"  
 
"Ouch" Mumlade jag ut medan jag drog handen igenom mitt trassliga hår och drog mins ben mot min mage. "Nella, har du ont?!" Ropade Niall ifrån köket, självklart var han i köket. "Nej, jag ropade ouch som ett rop att jag mår perfekt" Svarade jag med stark ironi i rösten, och jag hörde hur Niall försökte hålla in ett skratt när han gick mot mig "Magen igen?" Undrade han sedan och satte sig bredvid mig och tog stöttandes min hand "Ja" grymtade jag ut innan jag suckade efteråt. "Är det något jag kan göra för dig?" Undrade Niall, som och la sig bredvid mig. Han började hålla på med mitt hår. "Ja, ge mig en macka. Jag är vrål hungrig" Mumlade jag fram och han nickade "Såklart, vilket pålägg?" Jag tvekade en aning i tystnad, men bestämde mig sedan "Skinka" Niall nickade och ställde sig snabbt och gick snabbt ut ur sovrummet, och jag började sedan höra hur massa buller startade i köket. Jag vred mig hastigt i sängen så jag låg på mage, men vred sedan igen på mig. Ännu en gång stönade jag av smärta medan jag sträckte på mig "Här" Niall dök snabbt upp och räckte fram mackan mot mig. Synen och lukten av den fick mig att inse att jag mycket hellre ville ha en ostsmörgås. "Jag sa att jag ville ha ost!" Utbrast jag surt och slog bort mackan ur hans hand, mycket medveten om att jag inte sa det. "Okej, okej, förlåt!" Han plockade upp mackan från golvet innan han gick ut ur sovrummet. 
 
 
"Nella, sötnos" Niall kom in i rummet, han lät på något sätt besviken och ledsam. Jag släppte blicken från teven för att titta på honom "Va?" Jag såg att han höll något i handen, men brydde mig inte riktigt om det tills han sträckte fram dom mot mig, och visade graviditets testen för mig. Snabbt klev jag upp ur soffan, och slet dom ur hans hand "För sent, jag har redan sätt" Nästintill viskade han ut, medan han tittade ledsamt på mig. "Du sa att du inte var det..." Mumlade han tyst "Jag vet, jag bara...jag vet inte" Det blev tyst ett tag innan Nialls stämma fyllde rummet tyst "Så...så du är gravid?" Undrade han,  bara för att klargöra.  Jag bet mig i läppen och tittade ner mot marken. Nu fanns det inga bortförklaringar, bara sanningen. Jag kunde sagt att det var Danielles eller Perries, men jag ville inte dra in dom i det här igen. "Ja, Niall, jag är gravid" Hans bekymrade ansiktsuttryck började avta och ersattes av ett stort leende "Jag kommer bli en pappa?" Han lät glad när han sa det, även var det mer som en fråga. "Ja, Niall" Han skrattade till lyckligt, och kramade om mig ett långt tag. Jag kramade tillbaka hårt, men hann inte göra det så länge förrän Niall hade lyft upp mig och snurrade sakta runt mig, verkade på något sätt rädd att skada bebisen. "Jag kommer bli en pappa. Du kommer bli en mamma. Föräldrar. Ett barn, jag är så lycklig, Nell!" Han skrattade, verkade knappt tro det, jag skrattade också till en början, men sedan suddades mitt leende sakta ut "Vad är det Nella?" Hans leende avbröts också, och jag suckade "Jag vill inte ha barnet, Niall" Hans bekymrade ansiktsuttryck dök upp igen "Varför inte?" "Jag är inte redo, Niall, jag vill inte ha det här barnet" han stirrade på mig i förvirring "...va?" Han verkade inte riktigt förstå varför. "Jag tänker göra abort" Hans förvirrade ansiktsuttryck utbyttes till ett surt.
 Han svalde hårt och tittade argt på mig "Så du tänker döda vårt barn?" Jag suckade "Niall, säg det inte så, du får det att låta så hemskt" Han backade ett steg från mig och höjde rösten "Men det är exakt det du gör Nella, dödar vårt barn! Ett oskyldigt litet barn som inte har gjort något alls, har inte ens fått leva livet!" Jag tittade ner på golvet "Jag tillåter det inte, Nella, jag vill ha det här barnet med dig! Jag förbjuder dig från att ta bort det!" Jag blev sur, så nu bestämmer han över mig eller? "Du bestämmer inte över mig, om jag inte vill ha barnet behöver jag inte det. Det är inte så att jag behöver pappans tillåtelse att ta bort det" Det såg ut som om han skulle börja gråta, och en tår trillade ner från hans kind, vilket inte alls förvånade mig. "Nella, gör inte såhär mot vårt barn! Den förtjänar ett liv!" Jag suckade "Niall, jag..." "Vet du vad?! Glöm det!" Han rusade ut ur huset medan jag stod kvar, utan att ha fått yttra mina ord.  Jag bet mig hårt i insidan av kinden för att inte börja gråta. Anledningen till att jag inte ville ha barnet var självklart för mig. Jag är inte redo för all smärta och trötthet som det kommer att ta. Inte än. Jag damp ner i soffan bakom mig och min blick gled mot teven.  Nyheterna stod på, där en tjej annonserade om att vädret skulle bli bra. Tyvärr kunde jag inte bry mig mindre. 
 
 
"Nella" Jag kände en hand som strök mig försiktigt på armen, förmodligen Nialls hand. Jag öppnade ögonen och min gissning var rätt, Niall satt framför mig, på soffan medan jag låg på den. "Jag är ledsen" Han tog upp en bukett med rosor som han haft bakom ryggen och gav dom till mig med ett svagt leende "Om du inte vill ha bebisen, behöver du inte, jag borde inte försökt tvinga dig. Det är ju trots allt du som skulle ha den inom dig i nio månader. Jag känner mig som ett monster, och du har all rätt att vara sur på mig. Om det gör dig något gladare så har jag bokat in dig på ett akut abort. Men om du ångrar dig är det bara att ställa in" Han ströknågra hårslingor som låg i mitt ansikte bakåt. "Dödar jag barnet, Niall?" Mumlade jag oroat ut, jag hade inte tänkt på det på det sättet. Han suckade "Nella, barnet har knappt fått liv, så du dödar det väl inte" Hans försök att pigga upp mig gick inte så bra, då jag visste innerst inne att jag faktiskt dödar det då. "Jag vill bara göra abort, tack för att du bokade tid. När?" Han suckade, men log sedan "Det var ett akut abort, så klockan tre idag. Jag vill bara ha det över snabbt och jag gissar att du också vill det" Jag nickade "Är du säker, Nella? Du vet, om abort?" Jag nickade innan jag hunnit tänka igenom det hela.  Han suckade igen "Okej, då" 
 
 
Väntesalen såg trevlig ut, om man tänkte bort alla tjejer som såg ganska olyckliga ut. De flesta satt ensamma, och några satt med en lille bredvid sig. Det såg hemskt ut. "Pappa är ledsen, mitt lilla barn" Mumlade Niall i riktning mot min mage, medan han försiktigt strök den. Hans ord fick mig att nästan börja gråta, han är pappan, jag är mamman, och vi ska döda vårt barn? Det låter verkligen hemskt, men vi ska göra det. Det finns igen tillbakaväg, jag suckade djupt. Medan jag tänkte så kände jag plötsligt någon konstig känsla i magen, det gjorde inte ont eller något, det kändes bara obehagligt. Efter ett tag insåg jag vad det var "Niall" Flämtade jag, och Niall släppte blicken från magen och tittade upp på mig "Den sparkade" Niall rynkade pannan "Vad?" "Bebisen, den sparkade" Han började le och tittade ner mot magen "Är det trångt där inne?" Viskade han tyst, men tyst nog för att jag skulle höra det. Det var då jag insåg det, jag vill ha det här barnet. Det som stoppar mig är bara smärtan, att jag inte vill ha mer ont, men när jag tänker så är jag ju bara självisk. Niall vill ha kvar barnet, och om barnet hade en åsikt skulle den nog också vilja vara vid liv. Jag avbröt i hans mumlade till bebisen "Niall, jag vill inte" Förvånat tittade Niall upp på mig, letade efter bekräftelse om jag menade vad han trodde jag menade "Va?" Jag mötte hans blick "Jag vill inte ta bort det, jag vill ha det" Niall började långsamt spricka upp i ett stort leende "Säkert!?" Utropade han lyckligt, vilket fick alla i rummet att titta på oss "Ja" Andades jag ut. Han släppte ut ett lyckligt litet skratt innan han ställde sig upp och sträckte ut handen mot mig "Kom, min ängel, vi behöver inte vara här" Jag log och tog tag i hans hand, och han drog upp mig. Han la armarna runt mig och kramade mig hårt "Jag älskar dig, N-" "Nella Horan" Nialls röst blev avbruten av en kvinnas röst och han släppte kramen för att titta på henne. "Din tur" Jag bet mig själv i tungan, nej, jag vill inte "Vi har ändrat oss, vi vill ha det här barnet" Berättade Niall stolt, och tog min hand leendes. Kvinnan tittade surt på oss, likaså de andra i rummet, men vi brydde oss inte. Niall bara tog min hand snabbt och gick snabbt ut ur byggnaden. Jag log när jag gick ut ifrån dörrarna. Jag trodde att när jag skulle gå tillbaka ut ur dom, så skulle jag inte ha kvar barnet, men så blev det inte alls. Niall log mot mig när vi kommit utanför dörrarna "Jag är så lycklig, Nella, är det är tjej eller kille?! Vad ska den heta? Vi behöver dekorera i rummet! Jag älskar dig!" Hans prat blev avbrutet då han snabbt placerade sina läppar mot mina. Jag kysste tillbaka, såklart, och så stod vi ett tag, på gatan med folk som gick förbi oss, och stirrade på oss. Men vi kunde inte bry oss mindre, för vi skulle bli föräldrar.
 
Vad tyckte ni?! Och vad tror ni kommer hända?! ;)
BLOGGEN ETT ÅR! JIPPIE!
//Hilda & Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: :)

Skriv nästa! Jätte bra:)

Svar: Tack sååååå hemskt mycket! :) Nästa kommer så snabbt som möjligt :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Maj 2014 Tid: 09:02
Namn: Johanna

Oh jeeeez va bra! Verkligen ett efterlängtat kapitel!!:)xx

Svar: Taaaaaaaaack så otroligt mycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Maj 2014 Tid: 10:03
Namn: Anonym

kan inte vänta tills nästa!

Svar: Tack såååååå sjukt mkt!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 24 Maj 2014 Tid: 11:09
Namn: Tilda

Såååååååå hiiiimmmmmmlaaaaa braaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis på 1 års dagen förresten! Hoppas att det blir fler år på bloggen!

Svar: Tack såååå sinnesjukt mycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Maj 2014 Tid: 11:48
Namn: Roshan

Grattis bloggen !!!!! Och jätte bra mer snälla !!

Svar: Tack sååååååå himla mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 24 Maj 2014 Tid: 23:39
Namn: Anonym

bra när kommer nästa!

Svar: Tack såå mycket, så fort som möjligt ! :)
Hilda Nellie

Datum: 26 Maj 2014 Tid: 17:45
Namn: Mikaela

Sååå Himla bra!!! När kommer nästa

Svar: Tack sååååå hemskt mkt!! :) Det är uppe nu! :)
Hilda Nellie

Datum: 27 Maj 2014 Tid: 18:46

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback