Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 36 - We're Having A Baby

"Vi har ändrat oss, vi vill ha det här barnet" Berättade Niall stolt, och tog min hand leendes. Kvinnan tittade surt på oss, likaså de andra i rummet, men vi brydde oss inte. Niall bara tog min hand snabbt och gick snabbt ut ur byggnaden. Jag log när jag gick ut ifrån dörrarna. Jag trodde att när jag skulle gå tillbaka ut ur dom, så skulle jag inte ha kvar barnet, men så blev det inte alls. Niall log mot mig när vi kommit utanför dörrarna "Jag är så lycklig, Nella, är det är tjej eller kille?! Vad ska den heta? Vi behöver dekorera i rummet! Jag älskar dig!" Hans prat blev avbrutet då han snabbt placerade sina läppar mot mina. Jag kysste tillbaka, såklart, och så stod vi ett tag, på gatan med folk som gick förbi oss, och stirrade på oss. Men vi kunde inte bry oss mindre, för vi skulle bli föräldrar.
 
"Jag bjöd över killarna och tjejerna" Niall satte sig på sängkanten, i sängen jag låg trött i.  Jag höjde ena ögonbrynet mot honom "Killarna och tjejerna?" "Du vet, Harry, Liam, Zayn, Li-" "Ja, men varför?" "Jag tycker att vi ska berätta för dom" Niall började plötsligt prata i tystnaden medan han blickade ner mot min mage och jag tittade oförståendes på honom "Vad menar du?" "Berätta, om barnet, jag vill berätta det för alla" Han la sin hand på min mage och strök den försiktigt "Definiera alla" Log jag mot honom, och han började le också "Min mamma, min pappa, Greg, din mamma, din pappa, Harry, Zayn, Liam, Louis, Danielle, Perrie, alla" Jag log, åt Niall som mötte min blick glatt "Fast, Danielle och Perrie vet redan" Niall rynkade pannan "Hur? Har du berättat?" Jag nickade "Jag liksom, köpte graviditets testen med dom, när vi shoppade" Niall satte sig upp i sängen, såg oförståendes ut "Berättade du för dom innan mig?" Han såg besviken ut, och jag suckade "Jag är ledsen, jag ville bara...jag ville inte oroa dig om barnet och sånt, och jag ville inte berätta förrän det var helt säkert att jag var det, och jag ville inte gå själv för att det vore pinsamt, och...jag, jag är ledsen" Han tittade oförståendes på mig "Vad får dig att tro att jag skulle oroa mig om det?" Jag suckade "Jag vet inte, okej? Kan vi bara...glömma det, snälla?" Han stirrade på mig ett tag och log sedan smått "Okej, dom kommer snart, så jag skulle tro att du skulle vilja gå upp ur sängen. Jag gör något att äta" Han pussade mig i pannan innan han ställde sig upp från sängkanten och jag log åt honom "Det här är varför jag älskar dig" Han sköt mig ett stort leende och gick sedan ut ur dörren. Jag vred mig lite till i sängen innan jag steg upp och sträckte på mig. Jag plockade fram kläder i garderoben som jag sedan satte på mig, och började sedan gå mot Niall i köket.
 
Det knackade på dörren och jag reste mig upp ur soffan. Jag små sprang mot ytterdörren, och öppnade efter att jag tagit ett djupt andetag. "Hej" Log jag och välkomnade de alla med en kram. Niall dök upp bakom mig och gjorde detsamma, förutom med killarna där han istället bara gav dom en vanlig killkram. "Okej, så, det måste finnas en anledning till varför ni bjöd över oss, vad är det?" Louis verkade gå rakt på sak, och jag gjorde genast ögonkontakt med Niall. Lika bra att berätta det på en gång."Ehm, det är så att..." Började jag, försökte förklara, men inget kom ut ur min mun efter det. "Vi..." Niall tog ett djupt andetag, men det verkade hända samma sak för honom som det gjorde för mig. "Ni?" Försökte Zayn att hjälpa oss "Danielle och Perrie vet redan det här" Berättade jag lågmält, alla blickar vändes mot dom, som nu börjat le i förståelse. "Nella är gravid" Alla blickar hamnade på Niall som yttrat orden, och alla såg helt chockade ut. Niall började le "Vi ska ha ett barn" 
 
 
 
Det blev helt tyst i rummet, och jag tittade runt på alla som såg verkligen helt chockade och överraskade ut. Efter ännu några sekunders tystnad hörde man Louis röst högt och tydligt "Vad...trevligt" Efter att Louis yttrat orden började nästan alla prata samtidigt "Grattis!" "Så roligt!" "Jag är så glad för er!" "DÖP DEN TILL LOUIS" Jag skrattade och skakade på huvudet "Vi vet inte ens om det är en kille eller tjej" "Enkelt, kille, Louis, tjej, Louisa" Niall och jag himlade med ögonen "Vad tänkte ni döpa den?" Undrade Liam med ett leende. Jag och Niall tittade på varandra "Vet inte" Svarade Niall kort "Jag vet ett fint namn!" Våra blickar vändes mot Louis "Louis!" Niall suckade "Vi tänker inte döpa den till Louis, Louis!" Louis suckade "Visst"
Ganska kort, men vad tycker ni? 
OBS! Som ni kanske märkt har kapitlen blivit kortare och det har blivit dålig uppdatering.  Anledningen till det är att vi tappat skrivlusten en aning för novellen, vi vet inte varför. Så det kommer kanske bli runt 40 kapitel på novellen, som en förvarning. Men nästa novell har vi som det verkar nu mycket skrivlust, och vi har kommit på handlingen och så :) Hoppas det går bra så!
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Mikaela

Jätte bra

Svar: Tack sååååå hemskt mkt!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 27 Maj 2014 Tid: 20:02
Namn: Johanna

INTE MER ÄN 40 KAPITEL!!? DÅ ÄR DET BARA 4 KVAR!!!!!!:'( Dör nog snart känner jag på mig :(((

Svar: Tyvärr :'( Men tänk positivt, det kommer en ny novell efter! :)
Hilda Nellie

Datum: 27 Maj 2014 Tid: 22:43
Namn: Tuva

Jääääte bra, när kommer nästa?


Svar: Taaaack sååååååå hemskt mycket!! :) Så snabbt som möjligt ! :)
Hilda Nellie

Datum: 30 Maj 2014 Tid: 17:53

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback