Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 37 - It's A Girl

 Det blev helt tyst i rummet, och jag tittade runt på alla som såg verkligen helt chockade och överraskade ut. Efter ännu några sekunders tystnad hörde man Louis röst högt och tydligt "Vad...trevligt" Efter att Louis yttrat orden började nästan alla prata samtidigt "Grattis!" "Så roligt!" "Jag är så glad för er!" "DÖP DEN TILL LOUIS" Jag skrattade och skakade på huvudet "Vi vet inte ens om det är en kille eller tjej" "Enkelt, kille, Louis, tjej, Louisa" Niall och jag himlade med ögonen "Vad tänkte ni döpa den?" Undrade Liam med ett leende. Jag och Niall tittade på varandra "Vet inte" Svarade Niall kort "Jag vet ett fint namn!" Våra blickar vändes mot Louis "Louis!" Niall suckade "Vi tänker inte döpa den till Louis, Louis!" Louis suckade "Visst"
 
"Det här blir en jättefin färg" Niall log nöjt mot den ljusblåa färgen på väggarna "Eller vad tycker du?"
Jag tittade runt i rummet innan jag svarade"Jo, det är väldigt-" Jag hann inte säga klart min mening innan Niall började hyscha på mig. Jag gav honom en bisarr blick "Jag pratade inte med dig" Jag fortsatte med den bisarra blicken "Vad tycker du, kompis?" Han ställde sig på knä framför mig och tryckte hans ena öra mot magen. Som att han verkligen trodde att bebisen skulle svara "Jag tror den sa att den gillar det" Jag skrattade tyst, och följde Nialls ögon med blicken när han ställde sig upp och log mot mig "Tycker du vi borde ta reda på om det en liten kille eller tjej?" Jag log tillbaks "Det vore roligt att veta" Han gav mig en mjuk puss på munnen "Vad sägs om att göra det idag?" Jag log större "Om det finns tid så ja, visst" Han log "Jag kollar upp det direkt när vi har målat klart" Jag nickade, och han gav mig en sista puss innan han vände sig om och gick mot väggen och fortsatte måla på färgen. Jag tog upp en av penslarna och gick fram till Niall och målade på hans rygg. 
Jag skyndade mig tillbaka till väggen jag skulle måla, men hann inte börja måla förrän Niall var på väg mot mig. Jag skrek till och försökte springa bort, men hann inte då Nialls hand grep tag runt min handled. Han började kyssa mig, vilket inte alls var det jag förväntat mig. Men jag klagade inte alls och kysste tillbaka. Efter attvi kyssts ett tag då kände jag något kallt på min kind. Jag avbröt kyssen och backade undan. Niall började le medan jag förde handen mot kinden och strök av det mesta av den kalla saken och tittade sedan på handen. Blå målarfärg. Jag flämtade till, delvis på skoj och delvis på riktigt innan jag strök av färgen mot hans kind. Han började le 
"Vi måste sluta leka med målarfärgen annars kommer bebisen att få ett prickigt rum" Jag skrattade innan
jag nickade instämmande "Det har du rätt i" 
 
 
Vi kom in i rummet där receptionisten hade sagt att vi skulle vara. Det var ett vitmålat rum, och en kvinna stod i mitten av det och log trevligt mot oss. "Mr och Ms. Horan?" Undrade hon, och jag nickade, log mot henne
"Det är alltså då jag som ska utföra ultraljudet" Berättade hon och jag nickade och skakade hennes hand, vilket även Niall gjorde. "Du kan lägga dig ner Ms Horan" Sa hon och gjorde en enkel gest mot en slags utav säng i rummet. Jag gjorde som jag sa och Niall satte sig bredvid mig på en stol som var placerad där och jag följde kvinnan med blicken. Hon gick fram mot mig och började sprida ut en blåa kräm
över min mage och jag bet mig själv i läppen över den kalla saken som kom i kontakt med
min hud. Jag blickade mot Niall som satt och log mot mig, och tog stöttandes tag i min hand. Kvinnan tog sedan någon slags apparat, mer såg jag inte då jag tittade på Niall, som strök med sin tumme över min hand. 
Niall log stort mot mig och kramade om min hand lite hårdare när det dök upp en bild på skärmen. Bilden var otydlig, inga skarpa linjer direkt, och kvinnan gick närmre skärmen innan hon gav oss en leende "Det är en flicka" Jag började le stort, och tittade på Niall, som hade ett likadant leende "Så det blir en liten prinsessa"
Jag bet mig själv leendes i läppen, försökte hindra tårar att uppenbara sig. Glädje tårar såklart. Jag var för upptagen att stirra leendes in i Nialls ögon för att märka att kvinnan hade tagit bort den blåa saken och jag drog snabbt ner tröjan. 
 
Vi trodde att tillbakavägen till bilen skulle bli likadan som vägen bort från den, men den tanken förstördes då massa fotografer dök upp från ingenstans. Jag tryckte mig närmre Niall och han drog handen tajtare runt mig "Nella?! Varför är du så tjock, är du gravid?!" "Är det ditt barn, Niall?!" "Vart har ni varit?!" "Vart ska ni?!"
De kastade massa frågor mot oss, och allt jag gjorde var att titta ner i marken, tills jag kände hur en fotograf körde in sin armbåge i min rygg kraftigt, och ett högt "Aoch!" Flög ut ur min mun. Niall tittade oroligt på mig, om det var med meningen eller inte som fotografen gjort det visste jag inte, men jag visste att det gjorde jätte ont.
"Hörni! Om någon skadar Nella eller barnet kommer jag döda er, personligen!" Skrek Niall ut, jag blickade upp på honom. Hans blick var intensiv och full med hat, vilket antagligen var anledningen till att de mesta backade, efter att ha tagit ett foto till. Niall öppnade sedan bilen som vi kommit fram till och hjälpte mig in i den, och stängde sedan dörren. Han satte sig i förarsätet och tog min hand. Jag tittade upp honom. När han mötte min blick så utbyttes hans hatiska blick mot en mjuk och vänlig "Hur gick det?" Jag log "Det gick bra, för bebis Horan också" Han log och gav mig en snabb puss på kinden "Bra" Mumlade han innan han startade motorn "Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände något med någon av er" 
Vad TYCKEEER ni ?! :D
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Mikaela

Jätte bra

Svar: Tack sååååååå hemskt mycket!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 30 Maj 2014 Tid: 21:49
Namn: Johanna

Åååå så bra!!:)

Svar: Tack såååå sjuuukt myckeet!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 31 Maj 2014 Tid: 09:05
Namn: Tilda

Guud så bra!! Vad roligt med en tjej!!:D

Svar: Taaaack såå sjukt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 01 Juni 2014 Tid: 21:28
Namn: Emma

Jätte bra, längtar till nästa. ;)

Svar: Tack sååååå hemkt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 01 Juni 2014 Tid: 21:36
Blogg: http://onedirectionsnovellss.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback