Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 8 - Realize

"Shall we go?" Han höll ut sin ena hand, som att gestikulera att hon skulle lägga hennes hand i hans, vilket hon gjorde, efter att hon fnittrade gulligt. Jag ville titta bort, himla med ögonen och fnysa åt Aaron men istället så öppnade jag munnen "When will she be home?" Tog jag ett steg framåt mot dom när dom stod utanför dörren och var precis på väg att gå "I'll have her home by 9am, sir" Svarade Aaron artigt, som om jag var en över beskyddande far som precis skulle låta hans dotter gå på hennes första dejt. Det var ungefär så. Fast jag är en beskyddande vän. Jag nickade kort, och Sarah gav mig ett stort leende, vilket jag direkt besvarade. Sedan började de gå emot hans bil och jag drog handen igenom mitt hår då den obehagliga känslan i magen verkligen inte ville försvinna.
 
"I'll admit, it was your beauty that got me inviting you on a coffe. But it is your personality I stay for" Jag skrattade tyst "Cheesy" Han log och blinkade med ena ögat "That's who I am" Jag skrattade igen, utan någon direkt anledning då servitören kom med våran mat "Thank you" Log jag emot servitören som log tillbaka som ett varsågod innan han gick vidare emot nästa bord "It must be very stressful being a waitor" Tänkte Aaron högt och jag nickade instämmande "Yeah." Jag började äta, och likaså Aaron "So, how many boyfriends have you had? Five? Six?" Undrade han som om det var ett normalt samtalsämne och jag rodnade. Trodde han jag haft så många? Jag log när jag svarade "One" Mitt leende försvann när han började hosta kraftigt, och han verkade ha suttit i halsen. Det blev tyst i hela restaurangen och alla blickar vändes emot honom. Jag rodnade då alla blickar låg på oss, och jag tog tag i hans glas och höjde det upp emot honom som för att signalera att han skulle dricka. Han tog emot glaset och drack snabbt, och ställde sedan ifrån sig glaset och fortsatte hosta, däremot mildare. Alla började prata igen och jag suckade tacksamt "Are you okay?" Han nickade "Y-yeah, I'm just so surprised. Only one?" Jag rullade in läpparna och nickade "But that was like in first grade and it wasn't serious at all so..." Jag tog upp mitt glas och drack 
 
Jag suckade tungt när jag förlorade på spelet, igen. Jag bara kunde inte koncentrera mig på spelet, tanken att Sarah var på en dejt med Aaron fick mig att bara vilja gå till min säng och bara sova hela dagen. Inte för att jag var trött, det kändes bara på något sätt...konstigt. Niall suckade "This is the 3rd time you've lost, Liam, what's wrong?" Jag rynkade på pannan och ryckte slappt på axlarna medan min blick åkte emot skärmen. "Nothing is wrong" "We can see that something is bugging you, you know you can talk to us" Informerade Zayn och alla killarna nickade instämmandes "I just...it feels weird?" "What feels weird?" "That Sarah is on a date with Aaron" Berättade jag med ännu en djup suck "Why?" Jag ryckte på axlarna "I don't know, it just feels weird" Det blev tyst i rummet ett tag innan Harry öppnade munnen "What kind of weird feeling?" "I-I don't know I just have this weird feeling in my stomach. I don't like it" Killarna gav varandra blickar "Have you felt like this about all the dates she goes on?"  "This is her only date since I've met her" Berättade jag. Jag har alltid tyckt det var konstigt att killar aldrig lagt märket till Sarah, jag menar hon är ju så snygg och trevlig och allt. Om dom skulle förstå hur hon verkligen är så skulle hon ha en massa killar efter sig, och nu verkar Aaron ha lagt märket till det också. "Have you gotten the feeling any other time?" Undrade Louis "Well, yeah. When she sat in Nialls lap. But what I feel now is much stronger" Killarna utväxlade blickar igen och de började viska saker, medan jag tittade med ett höjt ögonbryn på dom "What?" "Oh, nothing. We just think you might be in love with her" "Niall!" Alla killar kastade sig emot Niall och slog handen för hans mun som för att förhindra att han skulle säga något mer. Jag höjde ena ögonbrynet "No, I am not in love with her, guys" "Well, Niall kinda gave you the wrong explanation, let me define it better" Louis harklade sig, och satte sig upp rakt som om han precis skulle hålla tal för kungen och drottningen av England. "Let's give this weird feeling you've got a name. Name the feeling" Jag rynkade på pannan "Sad? A little angry?" "And there is the answer" Det blev tyst i rummet ett tag, alla stirrade på Louis "What?" Frågade jag till sist "You're jealous" Jag fnös "I am not jealous" "Oh but you are" "No" "Yes" "No" "Yes" "No" "Ye-" Zayn avbröt oss "Louis, can we just try to explain this for Liam?" "There isn't anything to explain, Zayn! I am not in love with Sarah. I have Sophia, and I am not jealous of Aaron" Harry suckade tungt "You're impossible, Liam. Just think about Aaron kissing Sarah" Jag föreställde mig det framför mig, och känslan dök upp igen. "Did you get that feeling?" Jag tittade ner i golvet "Maybe..." "You did. And now picture you kissing Sarah" Jag föreställde mig det med och känslan dök upp. Men inte den arga och ledsna känslan. En annan känsla. Den jag brukar få ibland, som när Sarah ler emot mig, när Sarah rör mig, när Sarah skrattar åt mina dåliga skämt, och dom där söta små sakerna hon själv inte märker att hon gör. Som på Starbucks så gör hon alltid ett hjärta i kaffet, och hon brukar bita på naglarna när hon är nervös, hur hon alltid måste hålla i mobilen för att inte få känslan att hon tappat den. Hur hon... Jag avbröt mig själv i mina tankar då jag kom ihåg att jag var i samma rum som de andra. Jag tittade snabbt upp på dom och alla stirrade intensivt på mig och log. "What?" Zayn skrattade "Liam, mate. It's pretty obvious you like the girl. You started smiling when Harry told you to picture you kissing her. You just can't deny it now" Jag suckade "Only because I am jealous of Aaron, and smile at the thought of kissing her, and get this fluffy feeling in my stomach when I see, hear, touch or think about her doesn't mean I am in love with her" Killarna började skratta "Okay, two things. One, you confessed you are jealous of Aaron, two, do you hear youself? That's like saying 'Only because I can't eat peanuts and if I do then I gotta go with ambulance to a hospital, doesn't mean I am allergic to it' " Killarna skrattade och jag himlade med ögonen "It's not like that at all. I have Sophia" "But you don't like her. Just tell me when you feel this fluffy feeling" Jag suckade "When Sarah touches me, when I hear her kind and soft voice. When I see her, when I think of her. When she does the cute little things that she often does. Like when she push her fingers through her hair when she gets nervous, or bites her lip. When she says she needs advice from me. Oh, and when she-" jag avbröt mig själv när alla stirrade på mig med menande blickar, och jag insåg precis en sak jag inte insett förrän nu "Oh my god I am in love with her" 
Liam insåg det äntligen! :D
Vad tror ni Liam kommer göra när han inser det? ;)

Kommentarer
Namn: Alice

Åh herregud. Ni är bäst. Detta är officiellt den bästa novellbloggen jag någonsin läst. Eller det visste jag redan men gooosh vad jag älskar den här bloggen. Kan inte få nog av den, längtar redan efter nästa kapitel!:)

Svar: Tack såååååååå otroligt mycket! Det betyder så mycket att du tycker det :')
Hilda Nellie

Datum: 02 November 2014 Tid: 19:46
Namn: Johanna

Iiiiih så braaa!! Hoppas han berättar!!)

Svar: Taaaaaaaaaack såååååå sjukt mycket! :D
Hilda Nellie

Datum: 02 November 2014 Tid: 20:19
Namn: Bella

Väldigt bra! :) längtar till nästa! :) sen i slutet av oneshoten så innan vi ska sova och jag säger Liam, i have no Friends anymore and you are one I trust on, and the other guys och han tar min hand på på
Min hand och vi ligger mittemot varandra i sängen och han säger babe, you have Friends, the guys, the girls, perrie and Eleonor you is your Friends och you have me och jag säger i have och han säger of course and i love you och pussar mig på pannan och jag säger i love you too babe och så får jag ont i magen och så tänkte jag shit, nu får jag min period, mensen och jag säger i Will be right back och jag ställer mig upp och mitt huvud snurrar och sätter mig på sängen och sätter handen på min mage och Liam säger what's wrong och säger my period och jag får så ont så det kommer tårar och jag säger i have to go to the bathroom och jag ställer mig upp och går till toan och tar på mig en nattbinda och sen går jag till min väska, tar 2 alvedoner och så lägger jag mig igen och mitt huvud snurrar lite och jag säger i hate this, my period, it hurts so bad, han säger come here baby och så lägger jag mig jämte honom och jag tar min hand på hans hand och lägger den på min mage och han masserar den och jag säger sing for me, can you sing little things, han säger sure babe och han sjunger viskande och jag somnar av det :) vad tycker ni? :)

Svar: Tack så heeeeeemskt mycket!! :D Och självklart så lägger vi till det i slutet av oneshoten! :)
Hilda Nellie

Datum: 02 November 2014 Tid: 20:35
Namn: Felicia

Äntligen fatta han att hon e den rätta!!! Jätte bra kapitel, när kommer nästa?

Svar: Tack såååååååå sjuuukt mycket!!! :D nästa är ute nu :)
Hilda Nellie

Datum: 06 November 2014 Tid: 07:44
Namn: Bella

Kan ni försöka skriva färdigt och skicka den till min mejl min Liam Oneshot innan den 4 december? För att jag och min familj ska till Egypten då. Planet går 7 på morgonen den 4 december från Göteborg, Landvetter då. Vi åker mitt i natten, det tar 2-3 timmar dit typ :) Är där en vecka och det finna wi-fi, men det kostar tror jag, sa min mamma, mina föräldrar har vart på det stället dit vi ska åka och dom var där i våras då. Det är i lobbyn tror jag. :) men om inte hinner göra det. Så får jag den sen när jag har kommit hem från Egypten, är bara där en vecka ju :) så hur långt har ni kommit nu? Är ni fortfarande på samma ställe? :) förlåt att jag tjatar och är jobbig :( kram :)

Svar: Vad roligt! :D Jag skulle göra vad som helst för att åka till Egypten i december när det börjar bli kallt och snöigt. Men ja vi kommer hinna tills dess :) Och vi är på delen när du och Liam är vid stranden :) Kram! :)
Hilda Nellie

Datum: 06 November 2014 Tid: 16:43

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback