Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 1 - Always Her

"...so I was like, no, that is mine, wanna know what she did?" Liam log och nickade hastigt, han verkade ändå på något sätt intresserad av  min historia jag berättar, vilket inte händer ofta "She got her dad" Liam skrattade ut högt, men slog sedan handen för munnen och tittade sig runt i cafét vi satt i "Sorry" Mumlade han ut, mot en mamma med en barnvagn längre bort. Hon log endast vänligt mot Liam, och Liam log tillbaka innan han vände sig om mot mig "What did she do then?" "She was like 'Daaaad, that bag is mine right?!' and her dad was like 'no, it's not' and I was standing there with a 'told you so' face" Liam skrattade lågt "It's only you who can make those pointless stories intresting" Jag flämtade lekfullt "Pointless? Rude, I won the fight! I am awesome!" Liam hakade på i den lekfulla stämningen "Only because you have a shirt where it stands 'I am awesome' doesn't mean it's true" Jag skrattade kort "You bought that shirt to me" Han rynkte på axlarna "Your point?" Jag skrattade "Well, we better get going, I wanna show you this cool new fifa game" Jag tittade förvirrat på honom "New fifa game? The new game is released the 1th March 2015, today it's 1th May, 2014" Berättade jag med ett höjt ögonbryn. Liam ryckte på axlarna och ställde sig upp ifrån kaféstolen "It does have it's advantages to be Liam Payne" Svarade han med ett litet leende, innan han tog sin jacka. Jag log svagt. Jag gillar inte när han pratar så, att han pratar liksom 'I am Liam Payne of One Direction'. Jag gillar mera 'I am Liam Payne of Wolverhampton'. Men jag bryr mig inte om det och ställer mig upp. Ta mig inte fel, jag gillar att han gör det han älskar, och älskar det han gör och sånt, men ibland blir det bara...för mycket. Som nu, när jag och Liam gick ut igenom fiket's dörrar så dykte alla upp. Paparazzin. Alla bländande ljus som kom ifrån ingenstans. Du vet när man tittar på något starkt sken, som en stark lampa eller solen, och sen varje gång man blickar ser man ljuset. Så är det exakt med allt blixtrande ifrån kamerorna. Fast istället för att ha det på ett visst ställe i synfältet, ser man helt vitt. Som om inte det vore nog, så blir man knuffad omkring i folkmassan, medan man inte ser något, bara känner hur folk trampar en på fötterna, och knuffar fram en fram och tillbaka. Sen att det är väldigt högljudd också. Frågor kommer farande ifrån höger och vänster, och frågorna är för det mesta rykten. 'Are you and Sarah dating?' Är den mest ställda frågan. Liam gör som han alltid gör, bara ignorerar dom. Liam har blivit van med det här, och även om att jag varit med honom sen början, och haft alla blixtrande kameror framför mig nästan exakt lika länge som han, med tanke på att vi är med varandra ofta, så kommer jag nog aldrig vänja mig. Vi försöker tränga oss förbi alla, och tillslut fick jag ett påstående ifrån en fotograf 'Why are you with her, Liam? She is so ugly, and so mean'. Jag har fått många sånna påståenden, och jag skulle ljuga om jag sa att det inte påverkar mig, men efteråt, när Liam kramar mig och berättar hur det inte alls är sant, och hur mycket värd jag är, så släpper allt och allt jag kan känna är dom där idiotiska fjärilarna. Och ja, jag ska fjärilar. Jag är kär i honom. Det kanske inte är så konstigt att förstå, jag menar, han är så snäll, rolig, smart, trevlig, och ändå snygg, söt, och bara helt underbar. Han har liksom hela paketet. Tillslut så når vi Liam's bil, eller ja, hans skjuts bil, en limousin, så sätter vi oss direkt. Och vi både suckar tacksamt och knäpper säkerhetsbältena. Liam trycker in knappen och pratar in i mikrofånen "Home to me, please" Efter ett tag kommer svaret av schaförren "Alright, Mr. Payne" Bilen börjar röra sig, och Liam vänder sig till mig. Han ler sympatiskt och jag ler smått tillbaka. "That's not true, you know. You are wonderful, okay?" Jag log smått, och nickade blygt, en litet rodnad fann mina kinder. "No, don't just nod, say after me: I am wonderful" Jag himlade med ögonen, leendes vilket fick Liam att le också "I am wonderful" Liam böjde sig fram mot mig, och det såg för en sekund ut som att han skulle pussa i mitt hår, men istället rufslade han till det. "Yes you are" Jag rodnade en aning ner, något jag gör ofta när jag är med Liam. När rodnaden hade lugnat ner sig lite, sneglade jag upp på Liam, han satt och titta på mig med ett leende. Jag höjde ena ögonbrynet och log förvirrandes "What?" Liam log och skakade bara på huvudet, och vände huvudet mot fönstret "Nothing" "Do I have something in my face?" "No, not at all" Jag gav honom en misstänksam blick, och han vände huvudet mot mig och log "Suuure" Mumlade jag och drog upp min mobil för att spegla mig om jag hade något. Jag tryckte på kamera appen och mitt ansikte fyllde skärmen. Jag vred på huvudet för att titta i alla vinklar. Jag såg väl normal ut. Plötsligt så dök Liam upp bredvid mig, och jag gav honom en konstig blick igenom kameran, medan han log, och han knäppte sedan ett foto. Vi både skrattade när vi klickade upp bilden och tittade på den. På bilden tittade på Liam som om han var galen, och Liam...tja, han såg galen ut "Hashtag help me" Liam skrattade högt och jag log "You need to put that on twitter" Skrattade Liam och jag log och nickade, och gick in på min twitter. Jag la upp bilden och skrev '#helpme' som jag sagt. Jag la upp och jag och Liam skrattade tillsammans kort. "Mr. Payne, we have arrived at your house" Hördes det ifrån högtalaren i bilen. Jag och Liam hade inte ens märkt att bilen stannade "Thank you, Mr. Jones" Talade Liam professionellt in i mikrofånen och öppnade sedan dörren, och klev ur. Vi gick in på Liams tomt, och öppnade dörren. Jag tog vant av mig skorna, och tog av mig jackan innan jag vände mig om mot Liam och han öppnade munnen för att prata... "Liaaaam!" Jag rynkade på pannan. Den rösten tillhörde inte Liam. Plötsligt blev jag knuffad i axeln och Sophia kom sedan störtandes mot Liam och kastade sig i hans famn. Liam skrattade nervöst och la tveksamt armarna runt henne. Sophia attakerade honom sedan i en högljudd kyss och jag tittade ledsamt ner på golvet. Jag ville så inte se det. Kyssen verkade vara slut, och jag tittade upp. Sophia vände sig om mot mig, och gjorde ett överraskat ansiktsuttryck, och låtsades som om hon inte hade sett mig innan "Oh, Sarah, hi!" Hon log och gick fram för stt omfamna mig i en kram, jag log tillbaka och kramade tillbaka kort innan vi släppte och tittade på varandra leendes "Long time, no see" Skrattade jag skämtsamt och Sophia log, sedan vände hon sig om till Liam "Wanna go out and watch a movie?" Undrade hon, som om jag inte stod exakt bredvid henne. "Eh...what about tomorrow? I wanted to show Sarah the new fifa game" Sophia tittade besviket på mig "Oh" Sa hon, och man kunde verkligen höra att hon försökte vara extra ledsen. Hon gick in i ett rum, och stängde dörren hårt. Liam suckade "I have to talk to her" Jag nickade förståendes "Should I go?" "No don't leave!" Utbrqst han snabbt "Or...I mean, no it's alright" Mumlade han och gick efter henne. Jag suckade tungt och ställde mig i hallen "Sophia...what is it?" Hörde jag Liam fråga mjukt. Jag suckade igen, men nu mer drömfullt. Han har alltid varit så snäll och förstående. Jag vill inte tjuvlyssna, men det är inte så att jag direkt har något val. "You don't have time for me anymore!" Utbrast hon "Sophia, we went out yesterday..." "You're always with her!" "Not always!" "Yes, always! If you like her more than me, then go on, and go to her and ask her to be your girlfriend instead!" Liam suckade, och jag ville sucka också, hon är alltid så dramatisk. "I wouldn't do that, what about we just go out tomorrow?" "Tomorrow?! I want to go out today! Why can't we do as I want for once! It's always you, you, you and you! Never me!" Jag skulle precis fnysa men hindrade mig i sista sekunden. Det handlar alltid om henne. Jag och Liam har nästan inte spenderat någon tid enda sedan han kom hem för touren. Han är också bara hemma i någon vecka, så jag vill vara med honom så mycket som helst. Om Sophia vill gå ut och bowla men Liam inte känner för det, vad händer då? Bråk. Om Liam känner att han är sjuk och vill stanna hemma, men Sophia vill gå ut, vad händer då? Bråk. Saken är att det är bara Sophia som bråkar, medan Liam, som är den han är, avskyr att bråka med någon, bara försöker göra vad som helst för att få henne nöjd. Och han tar alltid på sig skulden för henne, säger att det var hans fel för att han inte borde stanna ute iden kalla luften och blev sjuk, eller att han inte ville gå till bowlingen i första taget. Liam suckade "Okay, I am sorry. Let's go to the cinema" Jag kunde nästan känna Sophias leende, och en stund senare kom de både ut igenom dörren. "Eh...Sarah, we ar..." "I know, I kinda...heard" Liam nickade löngsamt "Okay, sorry...But I'll...ehm...I'll se you" Jag nickade, och log, innan Liam gick fram för att omfamna mig i en kram, och jag kramade tillbaka kort innan kramen avslutades och jag log en sista gång innan jag gick ut igenom dörren. Jag suckade tungt, och precis när jag kommit ut ifrån uppfarten till huset så vibrerade mobilen i min bakficka. Jag drog ut den och öppnade meddelandet 
Mottaget av: Perrie :P *Hi, Saraaaah! Me, Bella, Sophia and Eleanor are going to have a movie niiiight! I bet Sophia already has invited you, but r u coming? :) <3* Jag log för mig själv. Perrie, Eleanor och Bella är typ mina bästa vänner, vi möttes såklart igenom killarna. Sophia däremot...inte direkt. Till: Perrie :P *No, Sophia hasn't invited me, but of course I'll come! :) When and where ? <3* Jag la ner mobilen i fickan med tanken att det skulle kunna ta ett tag innan hon svarade, men fick ta upp den lika snabbt som jag la ner den *Strange, she said she would ask you a while back, since it's today... But I am happy that you will come! At Louis place, at eight, bc as you maybe know the boys have a get together as well, see you! PS: Bring sleep-over stuff! PSS: And maybe some snacks or chocolate :D ;) <3* Jag log för mig själv, typiskt Perrie, hon älskar chips och choklad. *I'll be there! And......I'll bring chocolate and chips 4 u <3* *Yay! Now this is why we love u, Sarah! :P :) <3 <3 <3* Jag skrattade för mig själv, innan jag la ner telefonen i min jackficka, och skyndade mig hem. Jag menar, jag har en övernattning att packa till.
Namnet till kapitlet var...intressant...
Jag visste inte vad jag skulle döpa det, så det blev bara det, eftersom att det står typ 'den handlar alltid bara om henne' men jaaaaa...
förta kapitlet, vad tycker ni?! :)
OCH PS: Niall's flickvän kommer in ett tag i novellen! 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Bella

Väldigt bra! :) längtar till nästa! :)

Svar: Taaaaack sååå sjukt mycket !!!! :)
Hilda Nellie

Datum: 03 Oktober 2014 Tid: 18:46
Namn: Anonym

Jätte bra :)

Svar: Tack sååååå hemskt myckeeet!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 03 Oktober 2014 Tid: 19:31
Namn: Johanna

Yeeeii va bra! Är as taggad inför denna novellen, och jag är inte enns den som skriver ahahahah :))

Svar: Hahaha :D Tack såååååååå himla mkt !!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 03 Oktober 2014 Tid: 23:55
Namn: Isabella

Jätte bra! 🎀

Svar: Tack såååå sjukt mycket !!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 05 Oktober 2014 Tid: 09:19
Namn: Bella

När kommer nästa kapitel? :)

Svar: Så fort som möjligt! :) Förlåt för förseningen !
Hilda Nellie

Datum: 06 Oktober 2014 Tid: 20:14
Namn: roxanna

kan det inte stå på svenska när de pratar (är inte så bra på engelska :/ ) och super bra kapitel :D

Svar: Tack sååååå sjukt mycket! :) Vi gjorde som en liten röstning i början av novellen, och de flesta ville ha engelska, så tyvärr :(
Hilda Nellie

Datum: 07 Oktober 2014 Tid: 21:43
Namn: Bella

Jag ser inte att ni har något arkiv. Asså menar till exempel september 2014. Varför har ni inte det? :(

Svar: Vi kommer nog att skaffa det snart :)
Hilda Nellie

Datum: 07 Oktober 2014 Tid: 22:53

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback