Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 2 - Sleepover

 Jag la ner mobilen i fickan med tanken att det skulle kunna ta ett tag innan hon svarade, men fick ta upp den lika snabbt som jag la ner den *Strange, she said she would ask you a while back, since it's today... But I am happy that you will come! At Louis place, at eight, bc as you maybe know the boys have a get together as well, see you! PS: Bring sleep-over stuff! PSS: And maybe some snacks or chocolate :D ;) <3* Jag log för mig själv, typiskt Perrie, hon älskar chips och choklad. *I'll be there! And......I'll bring chocolate and chips 4 u <3* *Yay! Now this is why we love u, Sarah! :P :) <3 <3 <3* Jag skrattade för mig själv, innan jag la ner telefonen i min jackficka, och skyndade mig hem. Jag menar, jag har en övernattning att packa till.
 

"Never have I ever...put my status to 'it's complicated'" Sa Bella, och Eleanor böjde sig fram och drack ur glaset, och alla i rummet höjde ena ögonbrynet mot henne "Really?" "One time, I was mad at Louis and I just really wanted him to know that" Perrie fnissade "I would lie if I said that I wouldn't do the same" Alla skrattade när Perrie och Eleanor gjorde en high five. Eleanor log innan hon började prata "Never have I ever 
dated Zayn Malik" Perrie log, himlade med ögonen och drack sedan ur glaset "Not fair" "Fair enough" "You're just jealous because Zayn is the cutest" "Oh, please, we all know Harry is the cutest" Fnös Bella på skämt innan vi alla blejade starta ett skämt bråk "Louis is the cutest!" "Zayn is! Have you seen him smile?! Like how can somebody even be so perfect?!" "Okay, Liam is the cutest, I mean, have you seen his 
puppy-dog eyes?! Adorable!" Utbrast jag "Hey, we are so mean to Niall!" Utbrast Perrie "Naaaw, but Niall is cute" "Yeah, agreed" Det blev tyst en stund och alla brast sedan ut i skratt vid den pinsamma tystnaden "Perrie, your turn" Hon suckade och gjorde en min medan hon tänkte "Never have I ever gone outside without my parent permission" Jag flämtade tyst "This is so rebellious" Utbrast jag på skämt när alla drack ur glaset. Alla fnissade, och när jag bara satt där började dom ge mig menande blickar. Jag suckade innan jag tog upp glaset och drack, och alla skrattade "Guuuuys..." Började Perrie långsamt "The time is 12 am" "12 am?!" Frågade Bella förvånat och Perrie nickade "We haven't even had a pillow fight yet!" Gnällde Eleanor. "Are the boys asleep?" Bella ryckte på axlarna "Let's check" Alla ställde sig upp, och Perrie, Eleanor och Bella gick ut framför mig. Jag rynkade på pannan när jag insåg att det var en person för lite. Jag vände mig om och såg Sophia ligga i sängen "Sophia? Are you alright?" Undrade jag och gick fram mot henne och strök hennes axel "Don't touch me" Muttrade hon och jag drog bort handen och rynkade på pannan "What's the matter, Sophia?" Undrade jag, en aning orolig. Jag gillade inte henne, men egentligen var det nog bara för att hon var tillsammans med Liam. "Nothing, I am just very tired of all giggling and stuff. I just want to sleep!" "Oh, well, okay, sleep then, we will go downstair to the boys. Is that okay, Sophia?" "Yeeess, I don't care what you do just leave me alooooone" Stönade hon och gömde sig under täcket. Jag rynkade på pannan, men nickade, och kände mig otroligt dum när jag påmindes att hon inte kunde se mig. Jag gick ordlöst ut igenom dörren och ner för trappan. Den första synen jag såg var Perrie som satt i Zayns knä, Bella som satt i Harrys, Eleanor som satt i Louis och Niall och Liam som bara satt och tittade på medan de andra kysstes och gjorde andra pojkvän-flickvän saker. Jag harklade mig och alla tittade upp. Jag gick precis förbi mellan Niall och Liams stolar, men blev nerdragen i någons knä, denna någon var Niall och alla skrattade, fast mest åt min reaktion då jag viftade med armarna i luften när jag blev nerdragen i hans knä. "Take it easy, Sarah" Hörde jag Niall skratta bakom mig och jag himlade med ögonen, vilket orsakade alla andra att skratta högre. Förutom Liam, som endast stirrade på oss. Jag sneglade upp på honom, han såg nästan besviken och ledsen ut. Varför? För att jag sitter i Nialls knä?! Nej, det måste vara för att Sophia inte är här. "Sophia was tired, she is sleeping" Förklarade jag och Liam nickade långsamt och formade läpparna till ett sträck och tittade ner på golvet. Jag rynkade oroat på pannan men tittade sedan ner i marken "Boys, you do realize that the time is 12am?" "Yes, we do realize that, Perrie" Svarade Louis "Let's just play truth or dare" Alla gjorde ifrån sig ljud som lät som 'okay' 'sure' och 'yeah', och efter ett tag satt vi alla runt i en ring på golvet. "I'll start...soooo Perrie, truth or dare?" Perrie gjorde en min, och gjorde det uppenbart att hon tänkte "Truth" "Have you ever thought about ending you and Zayn's realationship?" Perrie suckade och nickade, vilket fick Zayn, som satt bredvid henne, att titta på henne med stora ögon "What?! When?! How?! Why?!" "Take it easy, it was just when we both were on tour, and I missed you so much, so I thought 'would it be easier if I ended it?' But then I slappes myself for thinking that" Medan Zayn satt och nickade, och verkade nästan tagen av historien, så rynkade Louis på pannan "Did you really slap yourself?" Några suckade, och några skrattade. Typiskt Louis att haka upp sig på det när hon berättade en sån här historia. Perrie himlade med ögonen, leendes "I meant that I did it in my head, you know" "Ohh..." "Okay, so, Sarah, truth or dare?" Jag log "Dare" Alla gjorde något typ utav 'yeey!' ljud medan Perrie log "I dare you to act like a dog" Alla andra skattade lågt medan jag formade läpparna till ett sträck innan jag gjorde som hon sa. Jag satt på knäna på golvet, och hade händerna på varsin sida av mina ben. Jag skällde och andades sedan med tungan ute som hundar brukar göra. Alla skrattade och jag satte mig som vanligt, med korsade ben "Harry, truth or dare?" Han gjorde ifrån sig ett hummande ljud medan han tänkte "Dare" "Call your mom and say you're pregnant" Alla skrattade och Harry gav mig en menande blick, och jag nickade stort. Han sträckte sig efter sin mobil, och slog in ett nummer innan han tryckte den mot örat "Put it on speaker" Uppmanade Zayn och Harry gjorde som han sa. Det gick fram tre signaler innan en alltid lika så glad Anne svarade "Hello, Harry! How are you?" "I am great mom, and you?" "Wonderful" "Look...mom I have to tell you something..." "Okay" "..it's really important" "I am listening" Berättade hon och man hörde oroligheten i hennes röst "I am pregnant" Niall slog handen för munnen för att inte skratta, medan dom andra bara skrattade rakt ut. "Oh, well congratulations, Harry. Who is the mom?" Harry log innan han svarade "Bella" "That's amazing, I am happy for you two" Alla brydde sig inte om att försöka göra det diskret och skrattade istället rakt ut "But searously Harry, no babies until you are at least twenty nine...and married" Harry nickade, även fast hon inte kunde se honom "Yes, mom" "Good, well if that was all, then bye, sweetheart talk to you later" "Yes, mom, bye, love you" "Love you too, bye" Alla log när Harry avslutade samtalet "Okay, my turn..." Mumlade han "Bella, truth or dare?" Bella log "Dare" Alla gjorde ifrån sig hejande ljud igen, "I dare you to kiss me" Bella log större och gjorde som han sa. Louis skakade på huvudet för sig själv "That wasn't even e proper dare" Harry fnös, och la armen rutn Bella, innan Bella fortsatte"Okay, Liam, truth or dare?" Harry spelade upprörd "You didn't chose me!" Bella himlade med ögonen tillsammans med Louis, Zayn, Perrie, Niall och Eleanor. Jag och Liam var bokstavligen som enda som inte gjorde det, förutom Harry förstås "Truth" "Say five things you like about Sophia" Det blev tyst ett lång tag, och när jag tittade på Liam så tittade han ner i golvet. "She is...beautiful. And...uh nice" Alla väntade på mer medan Liam bara tittade på alla "What?" "That was only two" Berättade Niall, och Liam ryckte på axlarna "She is...funny, and...beautiful, and..." "You've already said beautiful" "She is gorgeous then, and eh....the last one is...eh, good looking" Alla bara stirrade på Liam. Verkligen alla. Ingen rörde blicken ifrån honom och han tittade runt på alla "What?" Det var tyst i ett tag innan Zayn öppnade munnen "Nothing. Your turn" "Okay..." Mumlade Liam, innan leken fortsatte.

Jag gäspade stort när jag vaknade. Mitt huvud var på något mjukt, men ändå hårt. Jag brydde mig inte ens om att titta vad det var, förrän jag insåg att den rörde sig upp och ner, och hade ett hjärtslag. Jag tittade genast upp, och jag märkte då vad det var jag låg på. Eller mer som vem det var jag låg på. Liam. Mitt huvud var på hans bröstkorg och han hade armen runt mig och jag hade ena benet på honom. Jag rodnade, och lyfte försiktigt på hans arm, vilket fick honom att göra en bekymrad min. Jag ville nästa mumla 'naaaw' för att det var så sött, men rullade av honom istället, och ställde mig upp efter att ha varit nära att ramla några gånger. Alla låg trötta på marken och jag sträckte på mig. Vi måste ha somnat efter sanning eller konsekvens. Jag småsprang upp för trappan och in på övervåningen, där alla tjejernas sovsaker låg. Jag öppnade dörren lite för att se Sophia ligga och sova. Jag smög in i rymmet försiktigt, och tog min väska på axeln och gick in i badrummet. Ungefär tio minuter senare när jag hade klätt på mig, sminkat mig och borstat håret så gick jag ut. Då hörde jag också röster ifrån undervåningen. Jag joggade ner för trappan, och var precis på väg in i köket där rösterna kom ifrån förrän jag insåg det. Mina ögon vidgades. Jobb. Starbucks. Klockan nio. Min blick föll mot klockan på väggen i hallen. Fem över nio. Jag stönade, och suckade tungt. Jag såg en rörelse framför mig och tittade upp, och såg Liam stå och titta på mig med ett höjt ögonbryn "What?" "Work, I don't want to" Gnällde jag som en femåring, vilket fick Liam att skratta "When do you start?" Jag suckade "I started nine" Hans blick föll mot klockan "Oh" Jag nickade, och tog på mig skorna "So yeah, gotta go" Liam log mjukt och nickade förståendes, och jag tog på mig jackan "Oh Saaaraaaaah" Hörde jag Perrie's röst, vilket orsakade Zayn som fortfarande låg och sov att stöna "Shush" Mumlade han innan han vände sig i kuddsamlingen han låg i. Perrie log, men himlade med ögonen, tills hon såg att jag stod i hallen med min väska och hennes leende försvann "Yeah, work" "Oh, that so sucks" "What sucks?" Bella kom in i rummet och Perrie gestikulerade mot mig. "Where are you going?" "Gotta work" "Oh, well thanks for reminding me, I got to go as well" Sa Bella och gick mot hallen, förmodligen för att ta hennes jacka. "What!? No!" Utbrast Perrie "It's work, Perrie, we don't have a choise" Skrattade jag, och Louis kom in i rummet "What?" Hans mun var proppfull med något sorts utav bröd och Perrie tittade konstigt på honom "Bella and Sarah have to leave" "Whyyyy!?" Gnällde han "Work" Svarade jag igen, uppenbarligen trött på att berätta samma sak om och om igen. "Morning!" Hörde jag Sophias röst ropa när jag var på väg ut igenom dörren. Hon såg mig och stannade i trappan "Oh, are you leaving?" Man hörde att han försökte låta ledsen, men misslyckades totalt, dessutom riktade hon liksom bara orden till mig, även fast Bella stod bredvid mig och också hade väska och jacka med sig. Dessutom så lät hon mer hoppfull. Jag kände mig för att sucka, hon hatar mig. "Yes, I am working" "Okay. You too, Bella?" Undrade hon och Bella nickade "Naw, that's sad" Sa hon bara kort och enkelt, innan hon hoppade ner för de tre sista trappstegen och gick in i köket. På vägen mot köket var hon bara tvungen att stanna vid Liam, lägga handen på hans axel och ge honom en puss på kinden. Jag ville nästan himla med ögonen. Bella gav mig en blick som var mer som 'vad är det med henne?' och jag nickade instämmandes. Liam tittade upp på mig när Sophia gått in i köket, och han log smått. Jag log tillbaka "Well, bye" Liam log ledsamt "Bye, Bella" Sa han och kramade om henne, hon kramade tillbaka och dom stod så för ett bra tag. "Bye, Sarah" Han gick fram till mig och kramade mig också. Jag la bara en arm runt honom för att försöka förhindra fjärilarna i min mage att bli galnare, men bara det faktum att han rörde mig, fick dom att bli helt galna. "I'll see you later?" Undrade han hoppfullt och tittade mellan mig och Bella. Vi log och nickade, och yttrade varsitt 'bye' innan vi gick ut och stängde dörren efter oss.


Här är kapitel två ! :)
Vad tycker ni !? 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Super bra!!!

Svar: Tack sååååå otroligt mycket!!! :)
Hilda Nellie

Datum: 09 Oktober 2014 Tid: 21:24
Namn: Bella

Väldigt bra! :) bara undrar. Vet någon av tjejerna om att sarah är kär i Liam? :) vad jobbar jag med, asså min karaktär i novellen? :) vem av skriver min Liam Oneshot? :) hur långt har ni kommit nu då? :) förlåt att jag tjatar och är jobbig :(

Svar: Tack sååååååå hemskt mkt !! :) Ingen av tjejerna vet det, och du jobbar med vad du jobbar med på riktigt antar jag :) Senast skrev Nellie den och hon har kommit lika långt som förut :)
Hilda Nellie

Datum: 09 Oktober 2014 Tid: 22:07
Namn: Sofia Wigen

ÅÅh såå braa!! Usch, Sophia är en riktigt bitch i den här novellen asså! haha! stackars Liam! <3

Svar: Haha, taaaack SÅÅÅÅÅ sjukt mycket !!! :) :D <3
Hilda Nellie

Datum: 10 Oktober 2014 Tid: 19:05
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Bella

I novellen så tänkte jag att jobbar på mina föräldraras resturang så skulle jag dit på morgonen/förmiddagen att hjälpa till städa, jag jobbar som servtris :) jag jobbar i en matbutik i verkligheten, men vill jobba som servtris på mina föräldras resturang i novellen? :) Går det bra? I verkligheten så jobbar inte mina föräldrar inte på resturang. :) och sen så när vi kommer tillbaka och Harry kommer fram direkt till mig innan jag tar av mig jackan och skorna och kramar mig och pussar mig på pannan och jag ler och han säger how was work och jag säger good :) typ? :) säg till om ni behöver hjälp att komma på idéer, så hjälper jag gärna till :)

Svar: Det blir jätte bra :)
Hilda Nellie

Datum: 10 Oktober 2014 Tid: 23:32
Namn: Anonym

Jätte bra verkligen

Svar: Tack SÅÅÅÅ sjukt mkt !!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 11 Oktober 2014 Tid: 10:54

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback