Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 5 - Ordinary Day

 "The same. So, Sarah, I am sorry about your nice shirt" "No, it's alright. I mean, I have a shirt under" Jag drog den stickade tröjan snabbt över huvudet, och blev kvar i ett linne. Han log "Well, isn't just a tank top a bit cold?" Jag ryckte på axlarna "Here" Han började ta av sig sin hoodie, och jag skakade på huvudet "No...no it's alright" "No, it's not. It's really cold" Innan jag hunnit protestera hade han räckt fram tröjan emot mig. Jag suckade, men log mot honom innan jag satte på mig den. "Are you in a hurry?" Undrade Aaron, och jag skakade på huvudet, innan jag tittade upp på honom "No, why?" Han log stort "Well, I was thinking as a sorry, I'd like to take you to this nice cafe, it's not long from here, just a little walk" Jag rullade in läpparna till ett sträck. Jag mötte precis den här killen. Tänk om han försöker kidnappa mig eller något? Fast det är klart, det är bara ett fik, och dessutom tror jag folk skulle reagera om han skulle liksom tvinga in mig i en bil, med tanke på att hela stället var fullt med folk. Så jag log "Yes, that sounds nice"
 
 
"What are your hobbies?" Undrade Aaron, och till skillnad ifrån alla andra killar jag mött, förutom Liam då, så såg han faktiskt intresserad ut. "Ehm... I love dancing, and... I love reading" Berättade jag och han nickade intressant "I love reading books as well, any special books?" Jag tyckte på axlarna slappt medan min blick åkte ner emot fatet med min cupcake och kaffet, som Aaron insisterat att bjuda på "I like romantic, maybe a little fantasy, but not like unicorns and rainbows fantasy, you know? More like...ehm...like..." "Like vampires and werewolfs and those things?" Fyllde han i och jag nickade stort, och log "Yes, exactly." Skrattade jag, och min blick mötte hans blåa ögon som jag fått ett stark tycke för. Han log och nickade, och bara stirrade in i mina ögon ett tag med ett leende på hans läppar, innan han tittade ner i bordet "You aren't like all those other girls I've met, you know?" Jag log "So you haven't met any girls that likes dancing and reading?" Undrade jag, lekfullt, då det var de två mest omtyckta hobbies förutom att sjunga. Han skrattade och mötte min blick igen, och jag verkade alltid förvånad över hur vackra hans ögon verkligen är. "No, I mean...you are so normal to talk to. You're different" "Different in a good way I hope" Log jag och tog upp mitt kaffe och drack av det. Han log, innan han började skratta "Yes, of course"   Jag log och tittade upp på honom. Han stirrade på mig, och vi satt bara och log och stirrade på varandra ett tag. Tystnaden var inte obekväm eller något, den var väldigt bekväm, och även om vi var helt tysta kändes det som om bara våra blickar sa mycket. "Can I get your number?" Frågade han oväntat. Jag bara skrattade kort, och nickade "Yes, of course" Han tog ut mobilen ur fickan och bara gav den till mig, efter att han låst upp den. Han gick inte ens in på kontakter. Jag skrattade igen, utan anledning, men han verkade inte märka det då han bara log mot mig. Jag gick in på kontakter, och kunde inte bekämpa lusten att titta på hans kontakter. Så jag gjorde det snabbt. Bara för att titta om jag ser något som säger något om att jag är en av alla tjejer han flirtar med varje dag eller något. Kontakterna verkade normala. Mamma, pappa, syrran, brorsan, Mike, Jordan... Det jag tyckte var så gulligt är att han hade hjärtan efter mamma och pappa, syrran och brorsan. Det fick mig att nästan vilja krama honom. Jag tryckte på plusset i kanten av skärmen som betydde att man skulle skapa en ny kontakt. Jag skrev in 'Sarah' med en smiley efter, och la in mitt nummer, innan jag tryckte på 'lägg till en kontaktbild' och 'ta en bild'. Först hamnade kameran på Aaron då den var riktad framåt, och jag log åt hur söt han faktiskt såg ut. Han är inget emot Liam, men Aaron är fortfarande söt. Jag tryckte på kameran som var riktad mot mig. Aaron verkade vara okej med att jag spenderade så mycket tid på hans mobil, jag menar jag kunde ju gå igenom hans bilder eller något. Jag höll kameran genast ifrån mitt ansikte när skärmen hade bytt kamera, då man bara såg min näsa och lite av ögonen. Jag log emot kameran, och Aaron skrattade lågt när han förstod vad jag gjorde. Jag knäppte bilden, och tryckte på 'spara' och sedan på 'spara kontakt' innan jag gav den tillbaka till Aaron. "You really are one special girl, Sarah" Sa han långsamt medan han la tillbaka mobilen i fickan. Jag tittade på honom medan jag åt upp det sista av min cupcake "What do you mean?" "Let's be serious, what kind of girl would take a selfie on a strangers phone?" "Oh, so now we are strangers?" "Well, we met like...three hours ago" Jag rycktes ut ur konversationen. "What?!" Jag drog upp min egen mobil, och såg att den var 9pm. "Oh... Well I should probably get going" Aaron nickade förståendes "Okay. The same, my roommate might just wonder where I am" "Roommate?" Höjde jag på ena ögonbrynet medan jag ställde mig upp och tog på mig hans hoodie, utan att tänka på att det var hans "Yes, I am sharing a room with my friend, Mike" Jag tänkte tillbaka på 'Mike' jag sett i hans kontakter och log "Cool. I just live alone. It's pretty boring" Vi gick ut tillsammans och Aaron vände sig om mot mig "Wich way are you going?" Jag pekade emot vänster utan att släppa ögonkontakten. "You?" Han suckade, och pekade mot höger. Jag log "Well, see you later" Började han, men jag avbröt honom "Wait!" Utbrast jag, även fast han inte ens börjat gå, och han skrattade högt, medan jag rodnade kraftigt "You're so cute" Jag rodnade ännu mer, och han skrattade mer "What were you going to say?" Undrade jag, och jag var väldigt tacksam att han hade bytt samtalsämne. "This is your hoodie, and you are holding my shirt" Berättade jag och gestikulerade emot den stickade tröjan som hade kaffe över den "I'll take home your shirt and clean it for you, and you'll take my hoodie because it's cold." Jag nickade "Well, okay" Han log, innan han vinkade "Bye" Jag log, och vinkade tillbaka medan jag började gå baklänges "Bye" Svarade jag, och han log en sista gång innan jag vände mig om och började gå rakt fram emot mitt hus. Med ett leende på mina läppar. 
 
 
 
Beep, beep, beep, beep, beep, beep... Jag slog ut handen, och träffade väckarklockan, och den fall ner i golvet, men fortsatte ändå pipa. Jag stönade högt och vred mig om i sängen. Det här är en sak jag avskyr. Att vakna på morgonen. Mitt hår står åt alla håll, och jag vill inget mer än bara somna om igen. Men jag vet att jag inte kan, och det irriterar mig. Tillslut så ställde jag mig upp, och tog upp väckarklockan. Det förvånar mig att den fortfarande funkar. Bokstavligen varje vardag så åker den ner i golvet för att jag inte kan vakna på ett bättre sett. Jag böjer mig ner och ställer upp den på nattduks bordet igen, innan jag gör min vanliga rutin jag gör varje morgon. Går till köket i min pyjamas, gör frukost, ät frukost, tillbaka till sovrummet, ta ut kläder, byt om till kläder, gå in i badrummet, borsta tänderna, borsta håret, sminka mig, ta parfym. Efter runt en halvtimme var jag klar, och jag hade precist låst dörren när jag fick ett sms. Jag drog upp mobilen. Okänd nummer. Jag rynkade på pannan och öppnade meddelandet. 'Hi, this is Aaron  :) I was wondering if you'd like to go to this really nice resutrant with me some evening. Call it a date if you want to :) xx' Jag rullade in läpparna, och log. Jag ville nästa hoppa runt. En kille var intresserad av mig. Det har inte hänt sen... Jag tror inte ens det har hänt. Jag bet mig själv i läppen medan jag svarade 'Hi! :) It sounds amazing, I would love to call it a date ;) xx Sarah :)' Jag tvekade att låta ';)' smileyn stå kvar, men lät den göra det till sist och skickade smset.  Detta vad mitt patetiska försök att flörta. Jag hoppas att han kommer förstå det så jag inte framstår som dum eller något. Jag kände mig nästan dum när jag blev nervös av att han inte svarat på ett tag. Men mobilen vibrerade tillslut och jag suckade lättat medan jag öppnade den 'Then it's a date ;) Want me to pick you up old classic style, or want to meet there? :) xx Aaron' Jag log. Jag gillar skarpt att han lämnar som två alternativ uppe, och att han inte gör det stelt. 'No, you can pick me up :) I live on Waterloo Road 6 :) xx Sarah' Jag fick ett svar nästan direkt 'Great! :) What about 6pm on Saturday? :) xx Aaron' Idag var det Torsdag, så om två dagar. Jag behövde inte ens titta i någon kalender om jag var ledig 'Perfect :) xxSarah'  'Great, see you then :D xx Aaron' Jag lät han skicka det sista smset när jag la ner mobilen i fickan och log för mig själv. När jag gick in i Starbucks stod Carey i kassan, och hon log lättar när hon såg mig. Jag tar av hennes pass ungefär som Courtney tar av mitt. "Sarah!" Utbrast hon glatt och gick för att krama mig, jag kramade tillbaka. Carey var runt trettio, och hon var väldigt trevlig och alltid glad. "Carey!" Utbrast jag likadant, och hon avbröt kramen för att titta mig i ögonen "I have donuts in the oven, so be careful, okay?" Jag nickade och hon log "See you later!" Utropade hon i hela rummet och jag skrattade och nickade "Same!" Svarade jag innan jag tog på mig förklädet och ställde mig bakom kassan och log emot kunden framför mig, "Hi!" 
HÄÄÄÄÄR är kapitel fem! :) 
Förlåt för väntan! :( 
Men vad tycker ni?! :)
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Felicia

Super bra!!

Svar: Tack sååååååå jätte mkt !!!! :)
Hilda Nellie

Datum: 22 Oktober 2014 Tid: 11:58
Namn: Anonym

Älskar novellen!😍 bästa 1d novellen någonsin!😍😍😍😍 Skriv meeeeeeeer!!!

Svar: Tack SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ grymt mycket!!!! :D
Hilda Nellie

Datum: 22 Oktober 2014 Tid: 14:40
Blogg: http://idalyckemy.weebly.com
Namn: Bella

Väldigt bra! :) längtar till nästa! :) jag tänkte om så här, om ni vill och om läsarna vill typ "lära och känna" Isabell, jag då och Harry och om vårat förhålland, hur vi är och med mera :) hänger ni med vad jag menar? :) om ni vill det. Så jag har typ en idé :)

Svar: Tack sååå sjukt mycket! :) Men tyvärr så kan vi inte få in det i novellen :( Vi har liksom redan planerat kapitlerna och vi vi vill ha exakt 20 kapitel :( Ledsen! :(
Hilda Nellie

Datum: 22 Oktober 2014 Tid: 18:20
Namn: Johanna

Ooh så bra!:))

Svar: Tack såååååå himla mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 22 Oktober 2014 Tid: 18:34
Namn: Bella

Okej :( Men får jag vara med i nästa novell och spela huvud till och blir tillammans med min favorit? :) hur långt har ni kommit på min Liam oenshot? ::) kommer ni ihåg min meljadress? :)

Svar: Ledsen igen :( Det är osäkert om det blir nästa novell, eller ens näst-nästa. det är bara det att vi har så många idéer till noveller. Men i alla fall så har vi kommit till hälften av Liam-oneshoten :)
Hilda Nellie

Datum: 22 Oktober 2014 Tid: 20:32

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback