Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 6 - I've Got A Date

När jag gick in i Starbucks stod Carey i kassan, och hon log lättar när hon såg mig. Jag tar av hennes pass ungefär som Courtney tar av mitt. "Sarah!" Utbrast hon glatt och gick för att krama mig, jag kramade tillbaka. Carey var runt trettio, och hon var väldigt trevlig och alltid glad. "Carey!" Utbrast jag likadant, och hon avbröt kramen för att titta mig i ögonen "I have donuts in the oven, so be careful, okay?" Jag nickade och hon log "See you later!" Utropade hon i hela rummet och jag skrattade och nickade "Same!" Svarade jag innan jag tog på mig förklädet och ställde mig bakom kassan och log emot kunden framför mig, "Hi!" 
 

Direkt när Liam öppnade dörren med etr brett lende så berättade jag det "I've got a date""What?" andades Liam ut, och rynkade hans panna. Han såg besviken ut på något sätt, som att någon precis berättat att hans hund dött eller liknande "Yes, it’s true" Berättade jag, och log brett, och gjorde till och med ett litet hopp av lycka "We are going out on a date soon" Liam fortsatte att stirra på mig, det var som om han hade frusit till is. "Liam?" Undrade jag försiktigt, när hans blick hade åkt ner till golvet. "What is it?" "I-I just..." Han suckade tungt, och drog frustrerat en hand igenom hans hår "Aren’t you happy? For me?" "Eh...yes, I-I am h-happy" Han log, men leendet såg mer tvingat ut "Okay, if this is something about that you think he will be mean or anything, he isn’t like that, he ha-" Han avbröt mig "No...It’s not that. I mean I trust you with your judgement on which guys are good and which guys are bad, I just...." Han stannade upp för någon sekund innan han suckade igen "Surprised. I am just surprised" Jag rynkade på pannan och la armarna i kors "Surprised?" "Y-yes..." "Liam, I’ve known you since I was 16, I know  when you’re lying and not" Han suckade "I don’t know the real reason. I just feels...strange" "Well, I guess you’re not used to it. But you have to meet him, he is so nice! Can I tell you the storie of how we met?" Liam log, framtvingat, och nickade lite "Okay, so I was walking, home from you actually, and he just bumped into me, and spilled coffe on my shirt, so he said sorry and everything, then gave me his hoodie, and as a ‘sorry’ he said that he will buy me coffee. He seems really nice, he works at this bakery a little walk from here, and he is very funny. Anyways, he took my shirt to wash it, and he let me borrow his hoodie. You know, like those romantic movies. And yeah, I gave him my number, and he texted me. And we’re going out” Liam stirrade endast på mig "What’s his name?" Undrade han, och verkade nästan plågad "Aaron" Svarade jag kort, och han nickade "Okay, when is the date?" jag log "Saturday. He’ll take me to a restaurant" Liam nickade "He seems like a gentleman" Jag nickade leendes "He is, like I told you, he let me borrow his hoodie, the one I am wearing right now actually" Jag drog lite i huvtröjan, och Liam nickade, och svalde hårt medan han studerade huvtröjan, innan han bara går in i köket utan att säga något. Jag rynkade på pannan och följde efter honom, och han satte händerna på diskbänken och suckade tungt, blicken nere i marken "What?" Undrade jag och gick närmre så jag stod bredvid honom "I don’t know, it feels so...strange?" Jag rynkade på pannan "What do you mean strange?" Undrade jag "I don’t know, it just feels...weird" Det blev tyst ett tag i köket, det enda man hörde var regndropparna som smattrade mot fönstret. "So...You’re not happy for mel?" Frågade jag tystlåtet, och han suckade "Yes, I am...I just..." "No, you’re not! If you would be happy for me, you would do happy jumps with me!" "I am happy for youl!" Höjde han rösten och jag suckade och skakade på huvudet "You know I can tell when you lie or not,, and right now, you are lying. If you really are my friend, you’d be happy!" "If you really are my friend, you’d understand!" Sköt han tillbaka, och det blev tyst i köket en stund, innan han suckade "Sarah, I don’t want to fight with you" Jag suckade också "Me neither" "I am just not used to the thought of you dating someone. I’ll be happy for you when I am used to it" Jag nickade och lät honom omfamna mig i en kram. Jag kramade tillbaka, och suckade högt och slöt ögonen. Drog in doften av den där friska och betryggande doften av Liam, och som vanligt, så skapades det fjärilar i min mage som jag försökte ignorera.

 

 

Jag vaknade långsamt, av solen som sken in igenom draperierna. Jag suckade djupt, medan jag rullade på mage i den förvånansvärt mjuka sängen. Mina ögon öppnades snabbt när jag kände något varmt runt min midja, och jag tittade bakom mig. Jag insåg långsamt att jag var i Liams rum, och det varma runt min midja var hans arm. Jag rodnade, innan jag vände mig om för att titta på Liam. Hans mun var en aning öppen medan lätta snarkningar kom ut igenom de särade läpparna. Jag bet mig själv i läppen medan jag intensivt tittade på hans läppar. Dom såg verkligen så mjuka ut, jag vill känna om dom är det. Men såklart kan jag inte det. Jag fortsatte bara att stirra, så jag märkte inte ens att snarkningarna hade slutat, och Liam långsamt öppnat ögonen. Jag märkte det inte förrän hans mun stängdes och hans läppar formades rill ett leende "Morning" Jag tittade snabbt upp i Liams ögon, rodnade mer än vad jag redan gjorde, och tittade sedan åt anda hållet. Hans morgonröst lät så himla raspig, men ändå mjuk. Jag fick nästan gåshud. "Morning..." Det var inte meningen att ordet skulle komma ut som en viskning, det bara blev så. Min röst var inte direkt det bästa på morgonen. Jag drog trött handen igenom mitt hår, medan jag ställde mig upp, innan jag sakta insåg en sak. "What time is it?" Liam mötte min blick snabbt innan han lutade sig emot bordet intill och tittade på sin mobil "10am, why?" Mina ögon vidgades. Jag började för en timme sedan. Jag bokstavligen sprang ner för trappan, utan att besvara Liams fråga eller ens berätta varför. Medan jag stod och rotade igenom min väska efter lite mer smink, och en uppfällbar hårborste jag alltid hade med mig, så hörde jag hur Liam gäspandes gick nerför trappan "You know it's saturday, right?" Jag stannade upp i mitt rotande i min väska, innan jag andades ut lättat och lutade mig tillbaka, och Liam skrattade "I'll make you breakfast" Han gick in i köket, och jag satt kvar på golvet i någon sekund och bara rodnade, innan jag gick in i köket. "So, it's saturday, you know what that means?" Log jag, och Liam skakade på huvudet medan han höll på med något vid diskbänken. "The date!" Utbrast jag, med en aning ljus röst, så jag harklade mig, och rodnade. Jag hatar min morgonröst. Liam stelnade "Oh...right..." "So since you're my best friend, you will help me pick out an outfit. So I was thinking something formal, because we are going to a five-stared reusturant, you know" Liam nickade tystlåtet, och jag bara tittade medan han fortsatte att fixa med vad det nu var han stekte i stekpannan. Förmodligen pannkakor. "So...You'll help me?" Han nickade igen, och verkade inte vilja säga något mer. Jag bara tittade ner i bordet. Varför är han ledsen för att jag ska ut på en dejt? Utan att säga något så gick han fram till mig, och gav mig ett fat med en pannkaka på, och ställde sedan ner jordgubbssylt framför mig "Thank you" Mumlade jag ut, medan jag började äta tystlåtet. 

 

 

Min blick gled över alla klänningar i min garderob "I think this one is pretty nice" Jag tittade emot Liam, och han tog upp en väldigt lång röd klänning "Isn't it too long?" Undrade jag, medan jag vandrade fram emot honom och tog tag i klänningen och drog lite i den för att se hur pass vid den var. Jag hade inte haft den sen jätte länge tillbaka då Liam hade insisterat att ta med mig till This Is Us premiären. "No, not at all, and then just some cardigan to cover your arms, you don't want to show too much, do you?" Jag höjde ena ögonbrynet "Well, I would like to show a little more besides my face and my hands?" Liam tittade upp på mig "No" "Excuse me?" "Please don't wear those short dresses sho just ends a little below the butt and shows more of your chest than it should" Jag himlade med ögonen "I mean like a dress that ends in knee height, and doens't show that much of my chest, with straps" Liam rullade in läpparna och nickade långsamt "Or just some sweatpants and a tanktop?" Jag tittade upp på honom för att se om han skojade, men han såg helt seriös ut. Linne och mjukisbyxor, seriöst? "No, it's a five-stared reusturant" Liam suckade "But don't let him think that you will be okay with doing just...you know" Jag suckade "Liam, he's not like that! He seems very nice" Liam suckade "I've got a bad feeling about him" Mumlade han ut och jag höjde ena ögonbrynet. "Liam, stop it" Mumlade jag tillbaka, och vi stod bara och tittade ett tag på varandra. Liam suckade, innan han nickade långsamt "Okay, I will. Wear that cute white dress you wore on my birthday" Muttrade han ut, och jag log "Now that's cooperation, my friend" Han skrattade lågt medna jag gick fram och drog ut den ur garderoben efter en stunds letande. Jag gav honom ett leende "Okay, I just needed help with the dress, you know, a guy's opinion. So you wait here, and I'll go in the bathroom and change and stuff, and then you tell me if it's okay" Han nickade "Okay"


Vad tycker ni!? :)
Kommentera för mer!!
 

Kommentarer
Namn: Anonym

Jätte bra :)

Svar: Taaaaaack såååå myyycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Oktober 2014 Tid: 20:23
Namn: Johanna

Jätteeee braaaa👏👏

Svar: Tack såååååååå SJUUKT mycket !!! :D
Hilda Nellie

Datum: 24 Oktober 2014 Tid: 21:04
Namn: Felicia

Wow det var snabbt uppdaterat! Och kapitlet var super bra!'!! Ni är grymt duktiga

Svar: Tack såååååå hemskt mycket!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Oktober 2014 Tid: 23:33
Namn: Anonym

eeeeeeeer för guds skull?!!!!!!Meee

Svar: Haha, mer kommer så snabbt som möjligt! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Oktober 2014 Tid: 09:53
Namn: Lina

Ååhh OMG så bra!! Meeeer! :D

Svar: Haha tack SÅÅÅÅÅÅ sjukt mycket !!!! :D Mer kommer så fort som möjligt !! :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Oktober 2014 Tid: 17:17
Namn: Bella

Väldigt bra! :) Längtar till nästa! :)

Svar: Tack sååååååååå sjukt mycket!!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 26 Oktober 2014 Tid: 17:35
Namn: Alice

Åhh lika bra som vanligt!!
När kommer nästa kapitel ut?:)

Svar: Tack såååå jätte mycket!!! :) Vi hoppas den kommer ut ikväll! :)
Hilda Nellie

Datum: 28 Oktober 2014 Tid: 20:50
Namn: Ida Lyckemy

åhhhhh jag älskar verkligen novellen redan!
Snääääääääääääääällla kan man få lite mer? ;)

Har varit ett stort fan av bloggen nu i några månader :)
Ha det gött! :D
xxxx

Svar: Tack sååååååå super duper mycket!!! :D Mer kommer antagligen ikväll! :)
Hilda Nellie

Datum: 30 Oktober 2014 Tid: 10:08
Blogg: http://idalyckemy.weebly.com

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback