Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 18 - Pancakes

 Jag skakade på huvudet, uppenbarligen så ljög jag, men mamma verkade inte märka det. "Okay...well, you can go up to Harry..." Jag nickade kort, och tyst innan jag ljudlöst tassade upp för trappan. Jag öppnade min dörr och fick se Harry som tittade runt på väggarna i mitt rum, på tavlorna. "Is that you?" Han nickade mot ett foto på mig och Emelie när vi var sex, och vi hade precis vunnit en ätar tävling. Vi både hade paj runt våra munnar och vi log stort. Jag log "Yes...I know, it's awful..." Han skakade hastigt på huvudet "No, it's really cute actually" Jag suckade "I miss her" "We'll visit her tomorrow" Jag log när Harry sa 'We', innan jag nickade "Yes, we have alot to do tomorrow. We need to see Emelie, report to the news and police that I am back, and Oscar have some explanation to do."
 

"She won't wake up" Ironiskt nog så var det exakt det jag vaknade av, men låg kvar med huvudet på denna mjuka sak, som visade sig vara Harry's bröst då det rörde sig upp och ner som andetag. Jag hörde min mammas röst "Okay, but when she does, come down to get breakfast"
"Of course, thank you, Mrs. Johnsson" Min mamma skrattade tyst "Harry, I've told you to call me Sandy. Mrs. Johnsson makes me feel so old" Harry skrattade, vilket fick hans bröst att vibrera "Okay, Sandy" Jag kände känna mammas leende innan hon stängde dörren tystlåtet. Det blev tyst i rummet och efter ett tag kände jag hans fingrar i mitt hår som masserade min hårbotten. Jag började le, när han började kamma mitt
hår med hans fingrar "How long have you been awake?" Hörde jag plötsligt hans raspiga röst, och jag suckade "How do you know I'm not asleep?" "You stopped snoring" Jag öppnade ögonen och satte mig upp i sängen, för att sedan möta Harrys blick med ett höjt ögonbryn "I don't snore" "Okay, you stopped making loud noises with your mouth" Jag himlade med ögonen "You talk in your sleep" "Talking is better than
snoring" "No, it's not. Snoring is normal, talking is also normal I guess, but tou talk about so strange things!" "Like what?" "Once you said something about that a rabbit was going to play your mom in some hollywood movie about Kim Kardashian" Han suckade "I don't even know what I am dreaming" Jag log innan jag ställde mig upp "Well, my mom said when she wakes up, and a surprise, I am awake! So let's get breakfast" Jag gick ut igenom dörren och hörde Harry bakom mig som skrattade lågt innan han följde efter mig med ett leende. Jag studsade ner för trappan som jag brukar göra, och jag måste tilllägga, att herregud, det känns så skönt att vara hemma! Harry kom efter mig, men gick däremot vanligt och lugnt istället för att jogga som jag gjort. Jag gick in i köket och log när den vanliga synen av min mamma som stod vid spisen uppenbarades. Hon tittade på mig med ett leende, och gick mot mig och kramade mig "I've missed you so much. It feels so good to have you home again" Det kände som om mamma skulle börja gråta igen och jag strök hennes rygg för att försöka förhindra det, och jag avbröt kramen för att titta henne i ögonen"It feels good to be home" Jag såg hur tårar formade i hennes ögon så jag bytte snabbt samtalsämne "So what's for breakfast?" "Pancakes" Jag tittade storögd på mamma "Pancakes!? You never let me eat pancakes to breakfast!" Utbrast jag och tittade
förvånat på pannkakorna på bordet "Well, this is your first day back home, so why not?" Harry dök upp bakom mig "Oh, Harry can eat here, right?" Mamma tittade förvånat på oss "Of course! I even put a plate and cutlery to you, Harry" "Thank you Mrs. Jo..." Mamma gav honom en
skämtsam blick "...I mean Sandy" skrattade han, och hon fyllde i, medan jag bara stod bredvid och log. Jag satte mig ner och Harry satte sig ner bredvid mig, och vi började ta åt oss av maten. När Harry skulle sträcka sig efter sylten , som stod bredvid mig, så snuddade hans hand en
privat del. Låt oss säga, över magen och under axlarna. "Harold!" Utbrast jag skämtsamt, även fast jag visste att han inte gjorde det med flit. Harry däremot verkade tro att jag var helt seriös, för han ryckte genast bort handen och tittade med stora ögon på mig "I didn't mean to, I swear! Oh god, was I disrespectful?! I swear I would never..." Jag började skratta rakt ut och han stirrade på mig stelt tills han verkade fatta att jag skämta och han andades ut "God, you scared me, I am sorry though" Min mamma stod och tittade på oss från spisen och hon log smått "I've missed you so much, Olivia. And by the way, you two are perfect together" Jag rodnade lätt, medan Harry log stort "Sandy! We have to go now!" Ropade min pappa ifrån vardagsrummet "Well, me and your father will go shopping now, Harry, look after her" Jag älskade det faktum
att även om dom nyss träffats litade dom på Harry till 100%, men det är klart han räddade ju faktiskt mig. Mamma gick iväg och jag hörde sedan hur dörren stängdes."Oh, and, Olivia, can you please give me the jelly? So I won't make the same misstake as the first time" Jag
fnissade tyst till innan jag gav honom den "Mom, who's car is in the drivew..." Plötsligt uppenbarades min bror i köket och han stirrade på mig och Harry med en öppen mun, medan Harrys mun var full med pannkakor och jag stirrade tillbaka. "Olivia?! Get away from him!" Innan jag ens hunnit reagera så hade Oscar, min bror, tagit tag i mig och dragit mig ifrån Harry och ställt mig i andra änden av rummet "Oscar, what are you doing?!" "Harry is evil! I promise you, Olivia, he is the one who took you, and he is a bad guy, I have been trying to protect you from him!" Jag stirrade emellan Harry och Oscar. Harry stirrade kallt på Oscar, och Oscar besvarade blicken minst så otrevligt. "What? No! Oscar, Harry wouldn't kill a fly, he is completely innocent!" Jag ryckte mig loss ifrån min broders grepp och tittade surt på honom "Innocent? This guy is as guilty as someone cam be!" "No he's not!" Försvarade jag honom argt "Haven't you tol her who you are, Styles?" Jag tittade emot Harry
och fick se att han tittade skyldigt ner i marken "Should I tell her, or do you want to?" Harry tittade upp på mig, och svalde hårt när han såg mitt förvirrade ansiktsuttryck "I can..." Mumlade Harry tyst "What? Tell me what?! What is going o...""Olivia...there are some things I haven't told you..."


Vad tror ni att han inte berättat... O.o ??
//Hilda 
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Sofia

OMG OMG OMG OMG!!!! Jag har ingen aning, han får inte säga nått dumt nu!!! hahah neeeeej! men asbra avsnitt! Bästa som alltid!

Svar: Tack såååååå otroligt mycket !!!!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 10 September 2014 Tid: 16:21
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: bella

jättebra! :) gillar ni också pretty little liars? jag ÄLSKAR den serien! :) känner igen karaktärerna därifrån! :) förresten, en fråga om min Liam Oneshot? *känner mig jobbig nu igen* men ni skriver väl engelska dialoger? :) Vill helst det! :)

Svar: Tack sååååååå super mycket !!! Och ja, vi både gillar Pretty Little Liars! Och jag gillar även Teen Wolf...och The Vampire Diaries... Jag är typ besatt av serier...:P Och japp, vi skriver i engelska dialoger och i ditt och Liams perspektiv :)
Hilda Nellie

Datum: 10 September 2014 Tid: 18:05
Namn: Alice

Åhhh vad braaa som alltid!!

Svar: Tack sååååååååå hemskt mycket !! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 10 September 2014 Tid: 18:26
Namn: Mikaela

Aaaaahhhaaaa!! Så bra vet inte hur jag ska reagera

Svar: Haha, tack såååååååååååå jätte mycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 10 September 2014 Tid: 20:12
Namn: Anonym

Så braaaaaaaa

Svar: Tack såååååå otroligt myckeeet !!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 10 September 2014 Tid: 21:23
Namn: Johanna

Holy mother of shitness pallar ej mer går och lägger mig nu tacohej

Svar: Hahah! :D Tack såååååååå jätte mkt!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 10 September 2014 Tid: 22:44
Namn: Lisa

Så braaaaaa xx

Svar: Tack sååååååååååå fruktansvärt mycket!! :D
Hilda Nellie

Datum: 11 September 2014 Tid: 07:12
Namn: Bella

Är jag redan Harrys flickvän i nästa novell? :) om jag är redan Harrys flickvän i nästa novell, så vet jag hur vi träffades. Jag har en idé hur vi träffades! :)

Svar: Ja, du är redan Harry's flickvän :) Vi kommer inte skriva om hur ni träffades, du kommer liksom vara där när novellen börjar, men om du vill säga idéen så är det okej, och det kanske är bra att veta om vi behöver veta i novellen :)
Hilda Nellie

Datum: 13 September 2014 Tid: 09:40
Namn: Anonym

MEEEEEEER. Annars dör jag ;DD

Svar: Haha, taack !!! :D Det kommer mer direkt när jag gjort klart bilden till ! :)
Hilda Nellie

Datum: 13 September 2014 Tid: 09:45
Namn: Bella

Vi träffars så här: att Paul är min farbror och flyttade till London från Sverige 2009 för att jag vill glömma mitt jobbiga liv i Sverige med mina föräldrar, började på ett svenskt gymnasium och så jobbar jag som stylist åt 1D och bokar intervjuer och med mera :) så så började jag jobba 2012 för dom, sommaren 2012 och typ år senare så började jag och Harry gå på dejter och sen 3-4 månsder senare blev vi tillsammans, så vi har vart tillsammans ungefär i 1 år :) vad tycker ni? :)

Svar: Det låter jättebra! :)
Hilda Nellie

Datum: 13 September 2014 Tid: 22:53
Namn: Bella

Kommer jag bara vara med i början? :( :( :( *känner mig lite ledsen* förlåt är inte arg :) eller komme jag vara med i novellen från början till slut? Kommer jag vara med till och från? :) förlåt ::(

Svar: Ja, du kommer att vara med från början till slut! Jag berättade på ett konstigt sätt, men det jag menade var att till skillnad ifrån Niall's flickvän kommer du att vara med ifrån i början i novellen och till slutet, Niall's flickvän kommer att komma in i novellen efter ett tag, inte förrän början, och sedan vara där tills slutet av novellen :)
Hilda Nellie

Datum: 14 September 2014 Tid: 12:29
Namn: Bella

Då förstår jag. Men kommer jag vara 22 år i novellen? Vill det :) är det i verkligheten också :)

Svar: Ja, om du vill det :)
Hilda Nellie

Datum: 14 September 2014 Tid: 22:38
Namn: Bella

Aa, det vill jag! :) går det bra för er? :)

Svar: Japp, det går bra! :)
Hilda Nellie

Datum: 15 September 2014 Tid: 15:19

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback