Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 19 - Boyfriend

 "Oscar, what are you doing?!" "Harry is evil! I promise you, Olivia, he is the one who took you, and he is a bad guy, I have been trying to protect you from him!" Jag stirrade emellan Harry och Oscar. Harry stirrade kallt på Oscar, och Oscar besvarade blicken minst så otrevligt. "What? No! Oscar, Harry wouldn't kill a fly, he is completely innocent!" Jag ryckte mig loss ifrån min broders grepp och tittade surt på honom "Innocent? This guy is as guilty as someone cam be!" "No he's not!" Försvarade jag honom argt "Haven't you tol her who you are, Styles?" Jag tittade emot Harry och fick se att han tittade skyldigt ner i marken "Should I tell her, or do you want to?" Harry tittade upp på mig, och svalde hårt när han såg mitt förvirrade ansiktsuttryck "I can..." Mumlade Harry tyst "What? Tell me what?! What is going o...""Olivia...there are some things I haven't told you..."
 
"What?" Ordet kom nästan ut som en viskning, även fast jag inte riktigt menade det, det bara blev så. "I-eh- we should talk about this in private..." Mumlade Harry och gav min bror en kall blick, innan han tog tag runt min handled, och drog mig upp emot mitt rum. När vi kommit in i mitt rum så korsade jag armarna och tittade på honom med ett höjt ögonbryn "So?" "Eh...yeah...em...well, I should take it from the start" Han andades in
"I met Toby and Hayes when I was 14, they were the cool boys at the school, you know, the ones who got all the girls and acted cool? I looked up to them, because I thought they were cool, so, I became friends with them. And I loved all the attention I got, and they were nice friends, actually, not mean, you know. But then Toby wanted to...you know, ditch class, sneak out on the night and stuff. Me and Hayes just followed him, because, well, that is the kind of person Toby is, he can make everything sound like a good idéa. Anyways, we kept beeing the bad boys at the school. Then, when we were 16, Toby got us fake ID's, and we went into clubs often, and you know...drank" Jag tittade storögd på honom "Drank?! When you were 16?!" Han auckade ångerfullt "I am not proud of it, okay? If I could take it back, I would. It seemed like a good idéa at the moment, when Toby said it. Then we met this boy...you know the guy who was kissing you when you escaped?" Jag nickade, och fick upp en bild av Alex i mitt huvud. "We met him, and he seemed like a really cool guy. Toby didn't like him, because he thought that Alex was taking over his place as a leader. Then Toby kicked him out of our little group. And he said he would get his revange, and I guess that when he tried to...kiss you, or whatever he tried to do, was his revange. Anyways, moving on... When we were 17, we met your brother. And he started to hang out with us, and we did bad ass things with each other. But now, for a while ago, Oscar left us, our little group.  And Toby and Hayes was so angry. So, we knew that he is so protective to you, so... Toby and Hayes thought it was a good idéa to kidnap you..." Jag stirrade på honom. Jag sa inget, bara tittade intensivt. Han mötte osäkert in blick "Harry..." Sa jag tillslut "That doesn't really change anything..." Han tittade glatt upp på mig "It doesn't?" "No, I mean, you're still the same Harry as you were yesterday" Han log lättat och kramade om mig hårt, men vårt kramandes avbröt då någon knackade på dörren högt "Can I come in?" Oscar. Innan jag hunnit svara öppnade han dörren "So? You understand why I don't want you yo be with him now?" Jag skakade på huvudet, Oscar suckade "He is bad for you, Olivia! Don't trust him" "Of course I trust him, he is my boyfriend after all" Oscar stirrade på miv och Harry "B-boyfriend?!" Jag suckade, och började att gå ut igenom min dörr "No, Olivia, what do you mean boyfriend?! He can not be your boyfriend" fräste Oscar, Harry ställde sig upp och gick mot oss "Well, too late" Fräste jag tillbaka innan jag slet min loss ifrån hans grepp och joggade ner för trappan, med Harry bakom mig. Jag små sprang till hallen och tog på mig skorna "Where are you going?" Undrade Harry förvånat. "I will go to Emelie's" Svarade jag kort. Jag vet, det kanske var lite kort varsel att bara dyka upp där. Mn jag behöver någon att prata med som inte är Harry, mamma, pappa eller min bror. Jag gick ut igenom dörren och stängde den efter mig.
 
 
Tre timmar senare, satt jag i huset som tillhörde min bästa vän. Emelie hade öppnat dörren, och hon hade slagit handen för munnen och bara gråtit och gråtit. Sedan hade hon ropat på sin mamma, som också hade gråtit. Tårar hade flugit åt alla håll, och det var svårt att urskilja vems tårar som tillhörde till vem. Emelies mamma är som en extra mamma för mig, och min mamma var som en extra mamma för Emelie. Nu, så hade jag och Emelie slagit oss ner i hennes rum, och hennes mamma hade bakat en massa godsaker, som för att fira. "Okey, can you tell me know who kidnapped you?" Jag nickade, "I'll take the short story. I was walking home from you, and three guys throwed me in a car, I've been in this scary cellae, until..." Jag log av minnet när Harry tillät mig att sovahos honom, och i extra rummet "Until...?" Försökte Emelie få mig att fortsätta "Okey, so, there was two not nice boys, and then this...very, very, nice boy. He always brought me food, and he let me sleep in other places that wasn't that scary, and...yeah...he is really nice" Hon höjde ena ögonbrynet "But he kidnapped you" "The others kinda made him do it...this boy helped me escape from there, and...well, he is now in my house with my brother and I haven't gold anyone that he was the one who did that, except Oscar who knew that..." Emelie stirrade på mig "I have to meet him!" Jag tittade med en rynkad panna på henne "So you aren't mad, or like, think it's crazy?" "He seems nice, but how will you tell you mom and dad?" Jag suckade tungt "I don't know, how do you solve your problems?" Hon dyckte slappt på axlarna "I google them" "Well, I don't think there is people on the internet that has the same problem as me, and I can't ask 'Hi, my boyfriend kidnapped me, how will i tell my parents?' " Hom log svagt och gav mig en stöttande hand på axeln "We'll figure it out" 
Ni anar inte hur mycket jag fick vägta att lägga till 'I figured it out from black and white' eller liknande efter slutet på kapitlet...Meeen vad tycker ni?! Nästa kapitel är slutet, sedan få vi lotta om vem som kommer att bli Niall's flickvän... OCH GRATTIS NIALL!!!!! 21 ÅR IDAG! 
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Anonym

ASBRA! Dåligt att den var så kort bara, skulle kunnat vara lite längre! Men den är sjukt bra, ser fram emot att läsa hur den slutar! :)

Svar: Tack sååååååå hemskt mycket!! :) Och ja, den kunde varit längre, ledsen för det :/
Hilda Nellie

Datum: 13 September 2014 Tid: 18:45
Namn: Johanna

Jätte bra!! Lite spännd inför slutet ;)xx

Svar: Tack såååååååå sjukt mycket !!!!!!!! :D :) xx
Hilda Nellie

Datum: 13 September 2014 Tid: 20:33
Namn: Bella

Jättebra! :)

Svar: Tack sååååååå mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 13 September 2014 Tid: 22:45
Namn: Felicia

Jätte bra!!! När kommer nästa?!

Svar: Tack sååååå hemskt mycket!!! Nästa är uppe nu! :)
Hilda Nellie

Datum: 18 September 2014 Tid: 06:45

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback